Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Vänt på livet

Nu har jag på riktigt bestämt mig för att jag måste komma igång med träningen mer och förbättra min kost. Jag har sedan alltid hat lätt för att stoppa i mig sötsaker nu och då för det hat aldrig påverkat min vikt. När jag var som sjukast åt jag massa skräp och gick typ ner i vikt.. Jag jar minskat på det mycket men nu ska jag bli stenhård. Inget sött på veckorna. Jag och Lovisa har börjat gå till skolan å så går jag hem igen och hämtar bilen och kör till jobbet. Det är inte så långt men det är iaf rörelse. Har tagit en långpromenad mrd en vän denna veckan och jag var ute lite mer än 2 timmar. Har vart på elljusspåret med L och idag var vi där hela familjen. Jag sprang ca 2 km. Gick endast i uppförsbackarna och räknar att det var kanske 200m som jag gick. Jag känner mig väldigt nöjd och glaf. Jag klarade det. Har inte sprungit så långt på typ 10 år. Måste försöka få mer muskler också. Hade vart kul att simma. Har fundeat fram och tillbaka på gymkort me vet inte om det är värt nästan 7000kr för ett år. Det svider lite i börsen. Det är inte gratis att vara sjukskriven. Spec denna månaden då all meicin måste betalas för den är snart slut och högkostnadsskyddet har precis gått ut. Även det på sjukhuset har gått ut. Väldigt typiskt att det ska vara samtidigt. 
 
Har börjat jobba nu igen efter en lång och härlig sommar. Jobbar 75% nu och det känns bra. Har dock direkt börjat få mer ont i huvudet av att vara så still. Så jag försöker att stå minst en timme varje dag. 
 
<3
 

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Hans

Hej! Gjorde en levertransplanterades 14 juni-2017..mår kanon men lite nervös inför 3-månadskontrollen. Har du haft järnbrist efter ingreppet?

mvh Hans


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback