Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Höst

Sommaren gick snabbt över till höst.  Det är rätt skönt med rutiner igen även om man helst vill ligga kvar på morgonen. 
I morse när jag hade klätt på mig kom L å sa att hon hade ont i huvudet,  magen, kroppen och kände sig yr. Tempen visade 39 så vi är hemma å slappar. Jag städar och tvättar lite. Vi har varit väldigt slö på veckodagarna när det gäller städning.  Vi måste försöka ändra på det. Men jag har fortfarande mina perioder med huvudvärk och migrän så jag gör så gott det går. Däremot så jobbar jag fortfarande heltid och det känns så himla bra att klara av det. Det hade jag svårt att tro förut. 
 
Vi har kommit i ordning i stora delar av huset men det känns som att man är halvklar ändå för det är så mycket vi vill göra om. Men pengar, tid och ork måste klaffa. 
 
Jag har fått byta ut mychopenolate och tagit prover varannan vecka nu ca 2 månader och nu ska jag äntligen få glesa ut till 1 gång/4 veckor. Känns väldigt bra. Det är ganska dryg att åka till sjukhuset för att lämna prover så ofta. 
Nu är  vi ju där ibland ändå eftersom L ramlat och slagit i munnen och tänder. 
 
 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback