Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

illamående

Igårkväll var vi hos Frida å Jesper. Det blev glögg, pepparkakor, skumtomtar och mina nybakade myrstackar =) Riktigt gott och mysigt var det. Det blev lite spel i form av "charader" och sedan spelade vi Twister på 5 pers. Riktigt kul, svårt och jobbigt :p
Tog faktiskt ett kort på några kämpar som vann en av gångerna.


Ja det är ju sällan gulliga ställningar man får i detta spel ;P

I morse när jag klev upp runt halv 7 så mådde jag illa. Jag hoppade in i duschen ett bra tag, men magen ville inte bli snäll så jag bestämde mig för att lägga mig i sängen igen och somna om och fara på skolan senare om jag skulle må bättre. Är ju liksom onödigt att åka på skolan när man mår illa, eller hur?
Men jag fick ett sms där det stod att vi inte har nån lärare idag eller imorn så det gjorde inte så mycket. Tycker däremot synd om alla som pallrat sig iväg till skolan och sedan varit tvugna att vända. Lärarn hade inte sagt nånting om schemaändringen och spenderade sin tid i Skellefteå.
Jag har mått bra och dåligt i perioder idag. Ochär tung i huvudet och i ögonen. Jag börjar fundera på om det är för att det blev så stora förändringar så snabbt i mina mediciner när jag var och träffade min läkare för ett tag sen. Ska ta nya blodprover runt den 20.e så då får jag se hur dom ser ut. Har mått ovaligt mycket illa på slutet, och känt mig hängig och varit trött, haft ont i huvudet. Känt mig skakis och hög puls oftare än jag normalt brukar. Kanske är det struman som spökar, det var trots allt länge sedan dom kollade värdena på det..

Jag tänkte visa en bild på mina katter och deras rätta sida mot varandra

Först tvättar dom varandra & har det fint. Lasse börjar busa. Lotta säger ifrån genom att fräsa. Lasse ryggar tillbaka och kryper därifrån medan Lotta stirrar argt på honom.
Mina sötknölar. Dom har det inte lätt. <3

Nä nu ska jag försöka få sällskapet med mig och se en film innan sängen kallar. Är egentligen trött redan nu och har ont i huvet, men pär kom nyss. Är lite oförskämt och skicka hem honom :p Blir lättare sen när vi har flyttat, då kan man smyga iväg och lägga sig utan att någon ska bli påverkad. Det går som inte när man gör allt i ett och samma rum.
Ha en trevlig kväll!

//Hanna


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback