Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

packat och klart

Igår var jag hemma hos min syster och åt middag. Vi (+ Elliot) var ensamma Så gott som hela tiden vilket var mycket trevligt. Och god mat fick jag med. Så ruskigt gott med friterade pommes, vilket jag väldigt sällan äter eftersom vi inte äger någon fritös.
Senare under kvällen såg vi film, The proposal, mycket bra film tycker jag :) Och lillen somnade i min famn, mysigt.
Jag for hem runt 10 eftersom Pär och Nille skulle komma till oss. Nille är ju hemma från Lund nu i några dagar och igår var enda dagen jag skulle hinna säga hej. Så vi såg en till film, minns inte vad den hette, men det var helt okej vilket jag absolut inte trodde innan vi började se den.
Idag har vi vart på umedalen och hälsat på. Jag lämnade julgodiset som jag gjort och vi fick julfika :)
Älsk började jobba kl 3 idag igen så vi kunde inte stanna till så sent. Och sedan lämnades jag hemma. Fast jag fick tid att fara till strömpilen och kika. Och äntligen köpte jag mina sista julklappar. Killar är så svåra att köpa till...jag har även haft tid att packa, för imorn ska jag åka hem till föräldrarna efter att jag har tagit mina rutinblodprover. 

 

Men nu ska jag faktiskt få börja ta prover var 8.e vecka, vilket känns rätt skönt, men samtidigt lite konsigt. Jag har aldrig tagit glesare än var 4.e vecka, så jag hoppas dom vet vad dom sysslar med, jag menar jag fick ju nyss ändra hur mycket medicin som helst. Jag är skitorolig för hur min kropp egentligen mår och hur den reagerar på dessa hastiga och stora ändringarna. På barnmottagningen var mina läkare så försiktiga med att ändra så hastigt och mycket på samma gång eftersom mina levervärden har svajjat så otroligt mycket upp och ner, vilket inte är det vanligaste med min sjukdom :/
Menmen...

Älsk slutar om en halvtimme och det känns ruskigt skönt :D Känns lite trist att åka ifrån honom redan, men jag ska hjälpa mamma att julpyssla med dagbarna imorn så det ska bli kul, och sedan ska jag klippa mig på tisdag. Jag ska även träffa lite kompisar hemma under innan jul hade jag tänkt :)

Nu ska jag fortsätta se kvällens film - Coyote ugly, på femman.

Ha en bra natt tillsammans, det tänkte jag ha!
Take care!
//Hanna

 

 

 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback