Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tenta en lördag

Igår efter skolan och en massa pluggande så for jag älsk och pär ner på stan för att käka på olearys. Men det var fullt (vilket jag nästan hade gissat) så det blev All star istället. Men när vi fick se menyn så ser vi att det är exakt samma mat så det spelade inte så stor roll. Killarna tog förrätt, men jag skippade den. Kände att jag inte skulle få i mig så mycket. Däremot å alla Baby back ribs Riiiktigt gott kan jag lova.

Sedan var det ju dax att fara hem för att se idol. Vi missade lite eftersom vi började se det där borta.
När vi gick från bilen och till lägenheten så blev jag tvärskakis i hela kroppen och jättehög puls. Så som jag brukar få ibland, fast det var mycket mer än vad det brukar vara. Och när jag satt i soffan mådde jag kanonbra i magen och så, men efter 2 minuter så började jag må pissdåligt. Inte kräkdåligt men ont i magen. Tog en andapsin och det blev lite bättre men inte helt. Somnade sedan med ont i magen och vaknade men en äcklig känsla i magen. Kände mig totalt tom i magen, typ som magkatarr... Vet inte riktigt varför men.

Men jag klädde mig, åt lite frukost och for iväg till ålidhem för att skriva tenta, eller omtenta egentligen. Och det kändes faktiskt bra. Jag hoppas verkligen att jag klarar det denna gång. Men man kan ju aldrig veta, men det känns så.. :)
Jag gick hem till pär direkt efter och somnade på soffan en timme sen gick jag hem. För när ja vakna så mådde jag skitdåligt. Gick hem och tog mig en macka, och det blev lite bättre.
Får se om det blir att träna nåt idag eller inte... :P

Jag ska i alla fall göra en fin middag för 2 ikväll. Så vi ska äntligen få ha en mysig kväll, bara vi och utan att tänka på en massa plugg och sånt. Jag har däremot inte bestämt om det ska bli någon förrätt eller inte, men jag tror vi skippar det eftersom jag inte har någon idé för det och har knappast nåt hemma..
Men till middag blir det stekt fläskfilé med bacon, sparris och minimajs. Till det blir det sötpotais med rotfrukter och även lite vanlig potatis. Allt detta i ugnen. Sedan ska jag lägga upp lite coleslaw och göra mammas supergoda avokadosås:
1 creme fraishe
1 avokado
1 vitlöksklyft

mosa och blanda väl. Supergott till grillat, tacos och massa mer.
Till efterrätt blir det frukt och glass. Så jag funderar på att snöra in frukten i ugnen och lägga på lite choklad. Det är så gott när glassen smälter med nånting varmt till :) Mumsigt.

Nu har jag även bestämt mig hur ja ska klippa mig. Men ni får se när det är klar istället :)
Hoppas ni får en trevlig dag och kväll!
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback