Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

misslyckad kaka, men lyckad fest

Ja igår fredag vad hände då? Först på morgonen cyklade jag iväg till universitetet i ett duggväder. Vi hade tenta via internet. Det var nånting nytt för mig om man inte räknar med teoriprovet för körkortet. Sedan cyklade jag hem igen och blev totalt dyngsur. Inte så mysigt och ganska kallt! Sedan gatt vi städa en del här hemma innan jag vågade kika på tentaresultatet. Godkänd!! Så otroligt skönt! Nu väntar man bara på svaret på förra tentan i omvårdnadens grund. Svaret kommer den 25.e så snart.
Jag garnerade tårtan så att vi kunde fika lite. Tårtan blev ju som lite misslyckad, eller själva kakan. Blir nog ett recept som man testat tidigare nästa gång. Vill ni se resultatet? okej då.

Jag gjorde även en hjärtformad kladdkaka

 

Festen igår blev faktiskt väldigt lyckad. Vi blev lagomt många pers, typ 14 st...och jag tror inte nån hade tråkigt.. inte som det såg ut i alla fall :) Blev en sväng ner på stan med.. Vi kom i alla fall inte i säng innan halv 4, så det blev lite sovmorgon idag. Tror jag klev upp runt 12. Med sprängande huvudvärk dessutom, men det har lagt sig nästan helt nu.

Mor och far har varit hit en sväng, men de hade lite brottom hem eftersom de inte hade ätit nånting och hockeyn var inte allt för långt borta. Har ändå sluppit vara helt själv ikväll. Min kära syster och lillen var här. Det va mysigt :) Alltid kul att träffa dom. Vi fikade lite och pratade. Busade även me Elliot som var på bra humör :)

Nu sitter jag bänkad framför tv.n (och datorn). Väntar på att nånting bra ska börja på tv.. men har inte bestämt mig om jag ska se Beck - mannen med ikonerna på tv4+ eller om det blir fyra bröllop och en begravning på 3an

Snart slutar min prins jobbet med. Så då blir det att tvätta, smörja in och plasta om tatueringen innan vi tar plats i soffan för ha de lite mysigt innan det blir sovdags.

Ha en trevlig kväll

//Hanna

 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback