Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

ny "hemsk" kurs

Idag var första dagen på nya kursen - Anatomi och fysiologi. Jag har sett fram emot att få läsa den och hoppas fortfarande att det ska bli kul. På uppropet i morse så fick vi veta att vissa lektioner kommer vara på engelska pga läraren är engelsktatlig. Det känns ju både bra och dåligt. Bra för att man får lära sig mer om de engelska termerna och så och dåligt för att det kan bli svårare att hänga med och förstå.
Under lunchen så följde jag en i klassen ner på stan för att kolla efter kurslitteraturen. Den är totalt slut överallt och lärarna har inte anmält den som kurslitteratur så inga bokhandlar har tagit hem den. Jag hittar den inte på internet helle :O Vad är feler? Vi har dugga (prov) om redan 2 veckor. Det är ju bra på det viset att man slipper den delen på tentan men det blir mycket plugg.  Eller hela kursen kommer bestå av massvis plugg. Det känns svårt utan bok, men man får hoppas att andra kommer sitta kvar på skolan nu i några timmar så man har någon chans att läsa lite då. Jag måste verkligen sitta på skolan och plugga denna kurs om jag vill klara den. Hemma så är det lätt att man gör annat och bara skjuter upp på pluggandet. Vilket jag har gjort sedan alltid, men det går som inte på universitetet.
Har vart en sväng på maxi nu, jag har köpt en chokladkalender :D haha. Det var jättemysigt att gå runt på själva julavdelningen. Det spelades mysig musik och så... åh så lycklig jag kände mig då :)

Nu väntar snart sängen igen.. Det känns som man inte hinner med så mycket på dagarna.
Längtar efter mitt läkarbesök på fredag, då ska jag förhoppningsvis få börja reda ut vad felet med min kropp är. Sedan blir det hemfärd :) Älsk ska även få göra klart rosorna på fredag eftermiddag, så direkt när ena läkningen e klar så börjar nästa :p

Godnatt

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback