Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Nyss hemkommen

Jag klev in genom dörren för ungefär en halvtimme sen. Har packat upp all mat som både mamma och mormor har skickat med (två matkassar typ) Tack tack säger jag bara!!!
Har fasen inte vart pigg i helgen. Det har gjort ont att andas in, speiciellt djupt, jag har fått lite irriterande hosta och ont i halsen. Allt e troligen av den förbannade sprutan.. Och vet ni vad jag nyss läste??! Man är inte immun mot svininfluensan förrens efter ungefär 2-3 veckor efter att man tagit vaccinet. Duktigt att ingen meddelar det!!!

Vi har pratat en del om det kan va lunginflammation, men jag hoppas inte. Har fått lite hjälp med  ryggen idag och förhoppningsvis släpper det. Att jag kanske bara hade en låsning i ryggen eller så. Men det visar sig till imorn. Har varit totalt orkeslös med. Blir andfådd så fort jag går och då blir det tungt att andas. :/ Jag står inte ut med att aldrig få vara pigg. Kollade tempen för en stund sen, den står fortfarande lite för högt, precis som i fredags.
Måste kolla upp vad det är snart, för såhär länge ska man väl ändå inte ha biverkningar från svinvaccinet...?!
Är supertrött. Men det var väl kanske ingen nyhet. Får hoppas jag orkar med skolan bara, måste ju kolla upp det här nu.

Ska lägga mig på soffan å se lite tv nu. Måste nog lämna leverprover imorn eller på tisdag med så de är färska till läkarbesöket om ca 3 veckor.. fast å andra sidan skulle jag kunna vänta en vecka.. Får se hur jag gör.
Ska se på ensam mamma söker nu iaf, om dom har lagt upp det nyaste på internet vill säga. Hann inte se från början och då vntar jag hellre än att missa halva.

Ha en bra natt

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback