Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Piggare

IGår var verkligen en dålig dag. Jag mådde verkligen pyton under förmiddan. Hade ca 38,5 grader och med mina vanliga 36.3 som sagt så var det rätt jobbigt. Låg och vred och vände på mig. Det gick inte ligga still. Sen eftersom jag låg hela dagen så fick jag ruktigt ont i ryggen. Min rygg gillar inte när ja ligger länge. Sen fick jag även ont i höfterna knäna och fötterna, alltså alla leder... Mina leder har blivit rätt känsliga sen jag fick min sjukdom och det har börjat bli värre nu detr senaste året. Vilket oroar mig rätt mycket. Man börjar tänka mer på framtiden. Kommer jag kunna gå när jag blir äldre? Är rätt orolig över detta, men får väl ta upp sånt när ja ska på läkarbesök i slutet av november.
Idag äe jag däremot mycket piggare. Hade 36,9 när jag klev upp. Jag tror att jag ska följa älsklingen ner på stan för att fixa en farsdagspresent till hans pappa. Funderar på om jag kanske ska gå på H&M en stund å kika när man lix om man lix är nere. Måste in på apoteket med. Är fasen stammis där :P Men snart är mitt frikort slut, fast efter ett besök så har jag nått upp i summan. Sjukt vad dyrt det är med medicin. JAg är verkligen tacksam över att jag bor i Sverige, annars hade hela min familj å släkt typ vart bankrutt bara för att jag ska kunna äta de mediciner som jag behöver.  1100:- för en förpackning som räcker i 4,5 dagar e väl ett bra pris? Eller inte.
Har fortfarande ont i armen där dom tog sprutan :P Gör svinont att klä av och på sig och specillt när man ska ligga på den sidan. Känns som man har fått ett jättehårt slag i en nerv eller att man har väldigt mycket träningsverk.

I afton ska jag skjutsa hem mor och far. Syster och son ska även med :) Ska bli skönt att få komma hem till robertsfors igen, var rätt länge sen jag var där så. Frida skulle också hem i helgen så ska försöka träffa henne lite :) 
Måste bara säga GRATTIS till världens finaste mamma som jag har och som fyller år idag :D Många kramar till dig!

Ha en bra dag!

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback