Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

VFU

Min första vecka på min första VFU, eller praktik med ett lättare ord, har nu gått. Förra veckan var väldigt spännande och lärorik, men samtidigt ganska lång. Vi fick inte göra speciellt mycket. Denna VFU går mest ut på att lära sig ta hand om patienterna, hämta in dom, hjälpa dom av/på med kläder om så behövs, fråga personnummer och allt sånt där. Det ser så lätt ut när dom andra gör det, så jag hoppas jag lär mig med ;p men det kommer jag.
Helgen har vart rätt stillsam. Tog en "långpromenad" med Elliot, mamma och älsklingen. Det var mysigt i det soliga vädret.
Söndagens väder var mycket, mycket sämre. Men det blev dop trots regnet, vad annars :D Det var väldigt fint och lilleman var så lugn och snäll :) Själv hade jag väl bara hoppats på att få bli gudmor till världens finaste lilla kille...men det är/var ju helt upp till dom så jag sa aldrig någonting och jag hoppas att lillen kommer nära henne. 
Det var rätt jobbigt att ta sog hemmifrån igår. Jag ville verkligen inte fara, det kändes jobbigt. Men till slut satte jag mig i bilen istället för i bussen. Första 3 milen var jobbiga. Det regnade massor och det var även en hel del snö i början, vilket gjorde mig lite skraj. Det gick ju bra i alla fall. Snurrade runt lite innan jag tillslut hamnade rätt :p Hahah
Idag har jag varit på skellet och fått träffa en hel del patienter. Har fått hämta in massor, vilket har gjort mig mer säker på den delen :) 
Nä nu ska jag sätta mig framför tv.n en stund tills Ulla kommer hem, då kanske man ska ta sig en bit smörgåstårta :P..

Sov så gott senare i kväll.
Saknar redan min Oen, och jag saknar Fridis i massor. :( 

                                                                  //Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Du vet att vi tycker att du skulle ha varit världens bästa gudmor :) förhoppningsvis får han väl nåt syskon nån gång! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback