Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sjuklingar

I måndags kände jag mig hängig redan när jag vaknade, en tänkte "äh, bit ihop, det är inget". Under dagen tränade vi på att ta blodtryck, puls, temp m.m och jag kände mig fortfarande hängig..Så jag såg till att min arbetspartner kollade tempen på mig, 37,8. Och det är rätt mkt för jag eftersom 36,3 är min normala temp.
Kvällen blev lugn och jag fick äntligen mina kurslitteraturer..

Igår klev jag upp på morgonen för att känna hur jag mådde. Så jag tog en dusch, men jag var fortfarande hängig och mer förkyld..Tyvärr funkar inte min febertermometer så kunde inte kolla. Jag valde att stanna hemma.

Idag däremot, kände jag mig lite piggare, inte så farligt snorig men fortfarande seg. Eftersom jag hade sån kort dag så valde jag att fara iväg på skolan. Men tiggde skjuts av älsklingen som jag har råkat smitta ner, som ligger pall idag. Efter 5 min på skolan började allt snurra och jag var jättetrött...Jag orkade inte sitta uppe. Febern har nog inte lagt sig ännu. :/ Jag ringde älsklingen som var gullig och hämtade mig :) Jag kan lova att det inte är någon svininfluensa vi har fått, så ingen behöver vara orolig. :P Det är mycket nya bakterier när skolan börjar och jag med mitt dåliga immunförsvar...
Nä nu ska jag slänga in lite färdigmat i ugnen och försöka få liv i älsklingen.
Det blir en stillsam kväll i soffan kan ja lova!!

Ha en bra kväll! Och hoppas man blir frisk till helgen, har fullt med planer!!!

//Hanna


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback