Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

180/100

En graviditet varar i 280 dagar. Det är 40 fulla veckor. 
Nu har vi gått 180 dagar och det återstår 100 dagar. Shit, det är ju långt över hälften låter det som, och det känns som massa dagar återstår. Annars är det lite mer än 3 månader kvar och det låter mycket bättre och mindre :) 

Kan fortfarande inte riktigt förstå att det är en liten människa i min mage. 
Igår satt jag och tänkte på det en del och då plötsligt började liten röra sig jättemycket och jag blev tårögd. Det var en sån härlig känsla. :D

Vi längtar verkligen tills du är här lillhjärtat <3
Om 9 dagar får vi se dig igen på ultraljud, och jag hoppas verkligen att du är mer samarbetsvillig denna gång. Tredje gången gillt brukar man väl säga!?
Har sån tur som får göra såhär många ultraljud. I vanliga fall är det bara 1 ultraljud som man gör, men tack vare min leversjukdom så får vi se dig mycket fler gånger. Sjukdomen påverkar ju inte barnet på något sätt, men dom vill vara säkra på att h*n utvecklas normalt ändå, och det är jag väldigt tacksam över. 

<3

//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback