Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

25 fulla veckor

Känner mig jätteseg nu. Eller nuförtiden. De senaste dagarna har jag verkligen segnat till, tror graviditeten börjat sätta sina spår. Saker börjar bli jobbiga, jag blir andfådd mycket lättare och kroppen börjar tycka det är jobbigare att böja sig ner. 
Har haft väldigt mycket knutar i ryggen de senaste dagarna med, och det sätter sig i magen. Jag har mycket magknip och det är som på 3 olika ställen i magen. Högst upp, i mitten och längst ner. Fast längst ner tror jag inte är från ryggen. 
Kände av foglossningar igårkväll när jag gick och la mig och det var inte så bekvämt. Och hade sammandragningar typ hela tiden. 
Det bästa är i alla fall att det har varit full rulle i magen de senaste dagarna. Så det negativa jämnas ut med med positiva kan man säga :) Det är så otroligt mysigt att känna hur liten rör sig och sparkar till en med jämna mellanrum. Även om det inte alltid är lika kul när den boxas med kissblåsan så det känns som man måste gå på toa var femte minut ibland. Speciellt när man ska sova. 
Känner mig som en ballong i magen idag. Kanske borde ta en liten runda så man får fart på den. 

Hade ont i knävecket typ hela gårdagen och ena hälen gör ont, helt utan anledning. Det typ svider på nåt konstigt vänster. 

25 fulla veckor nu:D, är i vecka 26. Tiden springer ju fram!
Det börjar typ dra ihop sig allt mer känner jag, och nu har jag börjat fundera väldigt mycket kring förlossningen kan jag lova, (inte för jag kommer fram till något). J har just fått veta att han är placerad på praktik i R-fors på Jenningsskolan 4 april. Vet inte om det är positivt eller negativt. I såna fall kommer vi förmodligen bo hos mamma och pappa. Men vad händer om jag går över tiden? Men 4 april så måste ju liten ha kommit, annars får han skippa första dagarna på praktiken :p
Och det har slagit mig att det aldrig mer kommer vara bara jag och J. Kan vara bra att ta vara på den korta tiden vi är bara vi två. Ta det inte som någon negativt. Jag menar att vi borde göra saker nu som vi kanske inte kommer ha så mycket tid till sen.
Jag vill börja göra i ordning här hemma snart. Det kliar så mycket i fingrarna!!! Men vi ska vänta med det. Vi vet inte ens hur vi ska göra med allt heller. Kommer skötbordet rymmas på toan? Ska vi ha kvar skrivbordet i sovrummet? Det kan ju vara negativt om J måste sitta uppe sent och plugga. Men ställer vi det i vardagsrummet så kommer vi inte kunna se film/serier när man ska sova. :p

<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Helt rätt att ta tillvara på tiden det "bara" är du och J, det kommer bli ett helt nytt liv för er om några månader! Men du vet att vi mer än gärna ställer upp som barnvakt så ni får lite egentid <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback