Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

magknip

I morse klev jag upp rätt tidigt, och åkte iväg till stan efter att jag hämtat mat hos mormor. Så hon skämmer bort en genom att baka matbröd och fixa köttbullar, ärtsoppa m.m:) Tack tack söta du (även om du nog inte läser detta).

Har vart hos barnmorskan idag. Jag har nu gått upp ca 5 kg sen jag blev gravid. Hurra :P Känns som jag går upp för lite, men så är det för vissa tydligen. 
Hjärtljudet låg på 144, det är typ samma som alltid annars. Jag har fortfarande bra blodtryck och järnvärdet har verkligen stigit. Nästan så att det är för högt nu istället, men ska avvakta och se hur det rör sig. 

Har även hunnit träffa Fridis idag :) Så kul att få se henne. 
Fått  tid till gastroskopit nu, och det är den 11 som jag förstod det. Jag måste ringa dit imorn  för att höra mer exakt. Det var ett väldigt luddigt brev tycker jag, förra gången fick jag värsta beskrivningen...

Sitter nu i R-fors igen. Fick med mig älsklingen så nu slipper jag sova ensam i huset. Mor och far åkte nämligen iväg till Ikea i morse. 
Har en konstig magknip eller nånting liknande. Magen typ vrider sig nu och då. Blev först rädd och tänkte att det är värkar, men har läst och det ska nog inte kännas på det här sättet. Det är mer som när jag har magkatarr. Har säkert även en hel del luft i magen som inte tar sig runt i systemet :P
Jag som just fått stabilare mage, så ska den paja igen. Jag tål verkligen inte minsta lilla stress. Jag måste börja slappna av och sluta stressa helt. Äta långsammare och inte så mycket stekmat. Men det blir ju alltid bara en tid, så fort man blir pigg igen så börjar man med sina gamla dåliga vanor...tyvärr. 

Det var länge sen jag snörde in en magbild. Jag har inte ens tagit något på 2 veckor tror jag. 
Får försöka fixa det snart nån gång. 

Nä nu ska jag krypa ner under täcket och kramas med älsklingen, och hoppas på att magknipen ger med sig snart. Blir nog nån film eller nåt avsnitt House. Jag är lite sugen på att se sista avsnittet av Bonde söker fru. Tror däremot inte att J vill det :P

Natti natti.
<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angelica

Ta't lugnt Hanna! En sak vill jag lova att när det är värkar, då VET du att det är värkar! ;) KRAMAR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback