Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Piggast på länge!

Har väldigt länge klagat på den oändliga tröttheten. Och tro mig, man blir trött av graviditeten. Men denna vecka har jag verkligen varit allert och piggast på länge :D Det gillar jag väldigt mycket, tror min kropp har fattat att jag behöver få saker gjorda ibland och låter mig vara pigg ibland.
Tröttheten finns ju fortfarande kvar och jag skulle kunna lägga mig och sova typ när som helst varje dag, men den där segheten har inte funnits.
Känner att jag fått en hel del gjort här hemma hos mina kära föräldrar denna vecka. Jag har hjälpt till med pepparkaksbak (med dagbarnen), gjort smörkola och rocky road som julgodis till mamma, ska göra tryfflar men är osäker om dom håller sig från idag. Får göra dom på måndag istället. Har gått igenom en hel del saker från mitt gamla rum på övervåningen. Och fy vad saker man äger och så mycket skrot man kan kasta eller sjänka bort. Vi skulle kunna ordna en loppis och bli miljonärer tror jag, haha!!
Har gjort muffins med marshmallows i till kvällens fika, dammsugit källaren + trappen...Ska snart ställa mig och grädda pannkakor :) Gud så gott, har verkligen längtat efter mammas pannkakor. Hon gör smeten så gräddar jag. Jag lyckas aldrig få till min glutenfria smet lika bra som hennes.
Imorn har jag en del ärenden som ska göras åt min bror. Måste även fara och ta provre på morgonen så både läkare och barnmorska bli nöjda.
Har till och med färgat håret idag, just det ja.. Blev lite mörkare än vad jag hade förväntat mig, men det ser ju bättre ut än innan :)

Imornkväll blir det avskedfest för henke som snart drar söderut för att plugga 5 år...
Sen på lördag ska vi åter till r-fors och julbord med fam. och släkt står på schemat :) Tisdag ska vi ut och äta & fira Ida som fyller 18, onsdag Ultraljud nummer 4... Torsdag är väl enda helt lediga dagen, den ser jag fram emot :)

Just det... i morse vaknade jag klockan 6, och liten var en vilding. Jag gick upp på toa och blev typ pigg, men somnade runt 1 så behövde sova mer. Gick iaf upp och la mig i mamma och pappas säng för att se tv, somnade typ 8 och klev upp lite efter 9.

Dom har ju varnat för snöväder klass 2 idag, och i morse såg det riktigt dåligt ut. Det blåste och snöade massor, men de senaste timmarna har det bara blåst så jag ska väl våga mig hemåt ikväll :)

Nä nu ska jag fixa pannkakor :)
Älskar min J och vårat lilla hjärta :)
<3
                                                                             //Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossan

Skönt att du känner dig piggare. Finns inget drygare än att vara trött! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback