Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

bad night

Igår började den nya kursen "Biomedicin och allmän farmakologi". Vi började med en föreläsning om läkemedelsberäkning, och det var 3 ovärda timmar. Den första halvtimmen var bra men sen var det bara 1000 exempel på samma saker hela tiden som gjorde det väldigt tråkigt och så...

Igår var ingen superbra dag eller vad man ska säga. När vi skulle lägga oss för att sleepa så kom tårarna igen. Allt blev bara jobbigt. Det är jobbigt att någon annan måste bestämma över mitt liv i stora drag. Jag måste planera och planera om livet. Jag har alltid velat efter mig själv och gå efter känslan, men det går inte. Vi vill ju båda att det ska bli ett bra slut. Vi kommer klara det tillsammans, för ensam är jag svag.
Ibland får jag massa bilder i huvudet. Ibland får jag för mig att det är min dödsdag som väntar på mig. Jag har aldrig tidigare förstått att jag är såhär sjuk som jag är. Att en levertransplantation väntar på mig inom några år. Jag hoppas att det kommer förändra mitt liv till det bättre. :) Jag måste bara försöka smälta det, och Inte tänka på det.

Jag sket i skolan i morse, det var bara introduktion och sen är ögonen alldelels uppsvällda så jag kände mig inte så sugen på att fara...
Imorn ska jag i alla fall fara på babysim med syster, hon ville ha sällskap så det ska bli jättekul :)
Det kanske blir kalas imorn med...
sen MÅSTE vi tvätta...gruvar mig.

Lunchdags.
Ha en trevlig dag!

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback