Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Fever

Usch, idag har jag kännt mig helt död i kroppen. Tog mig knappt upp ur sängen i morse. Tror jag znoosade i två timmar... Gick och kollade febern direkt och jag hade 1 grad över mitt normala :P Även om det är lite så känns det ju i kroppen, i alla fall för mig. Var helt frusen till frukost så kurade in mig i min morgonrock och kröp ner i soffan tillsammans med datorn, mitt över halvfulla anteckningsblock, 2 jättetjocka böcker (medicinska sjukdomar och kirurgiska sjukdomar) och en hel hög med papper från alla föreläsningarna. Sedan började jag plugga... Det har väl gått sådär, lite framåt men inte tillräckligt känns det som.

Till middag fick jag i alla fall min efterlängtade hemmgjorda pizza, fast den vart inte lika bra som den brukar tråkigt nog. Eller så var det för jag var inte 100% sugen på att äta. + att bananerna var för omogna så dom gick inte äta, buhuu...

Jag har på senare tid funderat mer på en till tatuering. Jag är jättesugen på en längs hela högersidan, men den kommer inte bli av eftersom den kommer förstöras den dagen jag rullas in på operationsbordet.
Men annars har jag länge funderat på en skyddsängel på skuldran. Jag känner att jag skulle behöva det. Någon som vakar över mig dygnet runt. Blåa rosor och fjärilar har jag även börjat dras till..
Får se om jag får råd en vacker dag.

Nu har jag i alla fall fått ihop alla frågorna på tidigare tentor, och man ser ju vilka som återkommer, som man kanske bör lära sig. Men jag har fortfarande mycket att plugga imorn. Vet inte om jag orkar mer ikväll.

Sydde ett par söta bruna mjukisbrallor igår, fast de är enbart för sommarbruk tror jag för dom är supertunna. Det är för en ca 6 månaders plutt. Ska försöka köpa mer mallar så jag kan börja vidga mina vyer. Lite tråkigt att jag knappt har några storlekar att gå efter...Men det kommer väl.
Men ändå kul att jag har rätt många plagg nu. Fast dom flesta saknar mudd eller resår. Så det måste jag ta mig tid för nån gång. Får hoppas att dom kommer användas till våra kommande barn :)

Jag var väldigt sugen på att åka hem till Robertsfors redan ikväll, och sedan ta mig till stan på fredag och skriva tenta sen tillbaka. Jag började tvärlängta hem, men jag vill inte åka ensam så får väl vänta till på fredag jag med.
Känner inte direkt för att plugga mer imorn, men jag antar att jag måste.
Skulle nästan vilja hitta mig ett jobb så jag slipper plugga just nu. Det tar på krafterna, spec just nu. Och speciellt när ja måste läsa det jag läser.

Undrar om det kan bli en film ikväll kanske? Somnade ju till red dragon igårikväll.
Ha en trevlig kväll!


I fredags, tidig alla hjärtans dag mys.

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

vilken fin bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback