Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

hemligheter

Jag förstår inte hur jag kan vara så rädd redan idag. Rädd för den kommande levertransplantationen även om den är några år bort. Bara tanken skrämmer mig. Jag ska vara ärlig och säga att det är tufft att plugga nu. Ända sen första skoldagen i höstas har det pratats mycket om sjukdomar och massa olika saker som får mig att koppla till min sjukdom. Men värre har det blivit nu, för nu läser man mer och får veta mer saker. Jag förstår mer och mer vad som händer i min egen kropp även om jag inte läser om just min sjukdom. Ibland nämns operation, och jag får en bild i huvudet att jag ska rullas in på operationssalen. Jag gråter och är livrädd. Det var nära att jag skulle lämna föreläsningen idag för det blev för mycket. även om det inte handlar om mig eller min sjukdom så kopplar jag det hela tiden.
Jag vet inte hur jag ska kunna bearbeta det här och släppa tankarna på operation. För jag vet att det är några år kvar dit, och jag kommer kunna leva som jag gör nu fram till dess. Men tanken skrämmer mig så fruktansvärt mycket.
Sitter ensam i lägenheten, älsk jobbar och jag kulle egentligen till syster ikväll och umgås men jag hade så mycket att renskriva. Är fortfarande inte klar, men orkar inte mer nu. Klockan börjar ju bli mycket.

Lasse har bitit sönder datamuskabeln inatt. Jag hade ingen glad sambo i morse kan jag lova. Vi får se om vi orkar ha kvar honom. Jag hoppas han lugnar ner sig snart. Lotta blev ju lugn(are)

10 saker du
kanske inte visste om mig:

1. Jag är alltid rädd för att misslyckas - Är jag osäker står jag hellre över.
2. Jag drömmer fortfarande om skidåkningen -Det lär jag nog aldrig släppa. Jag saknar sporten så otroligt   mycket. Eller jag saknar att få ha en pigg kropp överhuvudtaget så jag kunde träna normalt och så som jag vill.
3. Jag sov hos mamma och pappa alldeles för länge - Tror jag var 11-12 när jag slutade helt. *pinsamt*
4. Jag kan bli väldigt arg och grinig lätt - Vilket man kanske inte tror när man möter den försiktiga och lugna jag.
5. Jag blir jättelätt nervös. - Nästan så det är jobbigt ibland. Så fort någonting nytt ska hända blir jag jättenervös
6. Jag har hatat mig själv väldigt länge - Anklagat mig själv för det som hänt. Men idag ser jag att allt har en mening. Jag skulle inte varit den jag är om jag inte varit tvungen att gå igenom allt detta.
7. Jag ogillar skarpt förändringar - Har man bestämt nåt ska det vara så, om inget viktigt kommer emellan såklart. Annars kan jag bli sur och tvär i en timme. :P
8. Jag gillar att sy - Framförallt barnkläder. Skulle inte våga sy åt mig själv, så bra är jag inte.
9. Jag har typ aldrig jobbat - Det är rätt pinsamt tycker jag. Men å andra sidan har jag inte klarat av det eftersom det har vart rätt tufft sen jag blev sjuk.
10. Jag hoppas på att jag kommer dra hem en storvinst, bli mångmiljonär och slippa jobba :P

Hmm.. ja det finns massa mer saker som jag skulle kunna dela med mig av...men inte denna gången..

Nu ska jag kanske söka mig ner mot statoil och kolla hur det går för "statoilkillen" att jobba :p
Good Night & Sweet Dreams!
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback