Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Äntligen hemma igen :)

Midsommar firades uppe i stugan i Svanheden med hela familjen + våra respektive och barn(et). Det blev en hel del fiskande och det blev lite kattmat till och med. Hade vart bra om man fick upp nån större abborre som man kunde grilla, men inte det. Surgäddor, usch!

Det blev rätt bra väder med och vi kunde ligga ute i solen en dag. Maten var god fast surtrömmingen skippade vi "barn" som vanligt. Fult att jag och mina syskon inte äter surströmming, medan våra föräldrar och allas respektive gör det.
Sedan på söndan åkte jag och älsklingen vidare upp till kalix för att hälsa på pär och nille, och se hur dom spenderar somrarna. Dom har en stuga i havet på en ö, så det blev båtfärd ca 5-10 min först. Vädret har vart relativt bra hela tiden, så det blev att åka ring för de flesta. Jag avstod, jag vågar inte bada ännu eftersom tatueringen fortfarande läker. Men 1-2 veckor till så är jag redo för ett dopp :)
Det har blivit mycket bastu med, vilket man inte är van vid. Jag blir så slut av det, men det är rätt skönt.
Vi har även vart runt i Kailx och kikat. Igår var vi upp till Haparandra och gick en sväng på Ikea, sen blev det att kika på affärerna där runt i kring. Det finns en gigantisk godisbutik där, Candy world tror jag den hette eller nåt liknande. Har aldrig sett så mycket godis förr tror jag. Det fanns kundvagnar och korgar att låna och alla som var där köpte rätt mycket. Jag såg dom som fyllde 2-3 vanliga stora matpåsar med Godis! Jag vart nästan rädd :P Det  var som uppdelat i olika delar, Marabou hade en del, Läkerol en osv.
Detta är bara ena sidan, fick inte med allt på bild.
Sen åkte vi vidare till Finland. Vi kollade runt i ett köpcenter sen åt vi på en pizzeria som är känd för deras stora portioner. Och nog var dom stora.
Vi var in i en affär med, ungefär som ica maxi. Dom sålde 1L mellanöl på burk, sjukt vad konstigt det såg ut, och J var tvungen att köpa hem en bara för att. Tuggummiförpackningarna var dubbla storleken jämfört med dom som säljs här med. Och Glutenhyllan var enorm. Jag hade lust att köpa hem massa kex som jag aldrig sett i Sverige, men det är så dyrt så jag skippade det.
Älsk jobbar ikväll och sen hela helgen, 3 helger i rad tror jag det är om jag inte minns fel + lite vardagspass. Men pengarna behövs ju och jag ska hem och skrapa i veckan. Vill bli klar.
Hoppas det är bra väder imorn så man kan göra nåt roligt :)
Trevlig kväll!
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emma

Åt han upp hela pizzan? Den där godisbutiken måste jag se till att besöka nån gång!! :)

Postat av: Angelica

Ses snart? :) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback