Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Lördag

Gårkvällen spenderades med Frida och Jesper. Vi grillade god mat (även om vi var tvugna att lägga på köttet igen när vi skulle äta) :P Sen drog vi vidare och spelade minigolf. Solen lyste, men inte värmde den. Jag och Frida stog och huttrade och frös mest hela tiden, och ingen jacka/tröja hade vi heller. Min glömde jag hos Jespers päron där vi åt middag, klantigt jag vet.
Minigolfen gick dåligt som bara den för mig. Jag tror aldrig att jag har spelat så dåligt nån gång, men nån ska ju bli sist med :)
Efter golfen tänkte vi se film, men allt tog sån lång tid och klockan gick, så vi såg klart scary movie 1 som gick på tv. Jag skulle vilja se hela den snart. Det är ju den bästa av dom :P

Idag blev det en sovmorgon. Vi hade tänkt kliva upp och fara på iksu, men struntade i det. Jag mådde inte så bra. Jag blev yr igårkväll när vi skulle sova, och det känns fortfarande lite mysko i kroppen.
Inte kan man sitta ute på balkongen heller. Det blåser som bara den och jag började frysa så var tvungen att gå in.
Älsk jobbar ikväll, syster hade kompis hos sig och Frida ska grilla med brännbollslaget. Får fara dit om jag vill, men känner inte för att va på fest som jag antar att det blir. Får försöka påta på här hemma.
Sen är det ju wheels. Hade vart kul att fara och kika på bilar, eller ännu bättre att få fara ut me mustangen. Men eftersom J jobbar så blir det lite svårt att åka. Kan ju fara ner själv å kika, är ju säkert massa man känner där... men...ja vi får se helt enkelt.

Jag fick ett brev av min läkare förra veckan, och jag väntar nu på en kallelse för att göra ultraljud på buken för att se så att jag inte har åderbråck i magen nån stans. Det känns bra att få kolla upp kroppen :) Vet inte om jag har nämnt det, men jag kommer måsta göra gastroskopi ungefär var annat-var tredje år nu fram till levertransplantationen för att se om det förändras något och om jag får åderbråck. Det känns surt att måsta göra det eftersom det är väldigt obehagligt, men det är samtidigt bra att kolla en gång för mycket så att man vet säkert om det utvecklas och hur det i så fall utvecklas.

Vi har börjat fundera på om vi ska dra till PDOL i år istället för Åsele. J jobbar hela åselehelgen så den är inte ens värd att försöka byta bort. Men Pdol är under semestern. Får kolla upp lite om det innan vi bestämmer oss.
Nä nu ska jag göra vettigare saker än sitta vid datorn.
Ha en trevlig lördagkväll!!

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback