Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Symaskinen rullar igen

Jag har haft mina pauser med symaskinen ett bra tag, men det behövs ibland för att hämta inspiration. Jag tycker det är lättast att sy byxor, därför blir det mest såna och dom gör jag klar på engång. Medan tröjor tar längre tid och det är mer pill och man ska få dit mudd, band och knappar, även resårband ibland beroende på hur dem ska se ut. Även om det är kul så är det lätt att lägga ifrån sig det. Jag har en del plagg som inte är klar för de saknar just mudd, men den inspirationen ska jag nog hitta snart.
Nu på sista tiden har jag gjort klart, börjat och fortsatt på plagg.


Blå mjukisar med röd tråd :)


Sytt fast rött band på mörkblå sparkdräkt
Har bara inte bestämt vilken färg på knappen jag ska ha:

Det är samma knapp fast olika sidor på dem.

Satte fast en tjock resår på baksidan. Har aldrig gjort det förr så fick testa.
Tycker att det funkade sådär även om det inte ser proffsigt ut ;p


Storleksskillnad :)
Gillar det där skottlandstyget till byxor, vart som sött.


Börjat på en mörkblå tröja. Har bara inte bestämt färg på mudden än.


Klippt ut till ett par byxor. Ser ut som pyjamastyg, jag vet.

Fusklappen :)
Jag är ju expert på att klippa ut sen inte sy på engång. Rätt smart att sätta på lapp istället för att leta fram mallen nästa gång man ska sy.

Detta var lite av "garderoben". Har funderat ett tag om man kanske ska köpa nå barnkläder i olika storlekar så att man kan sy efter det. Mallarna jag har är inte alltid så bra tycker jag. Det finns inte så många storlekar att välja på. Men jag tror inte jag kommer köpa kläder bara för detta, känns samtidigt onödigt ju.

Tittade på mina bilder och hittade en söt bild på Jeanettes katt Isidor :) Det är grannkatten hemma och en stor skogis :) Jättefin tycker jag.

:)

Just det. Igår var det ju supervarmt ute. Jag satt på altan från 11-15.30 ungefär. Fast gick in nu och då för att hämta vatten, äta och sånt viktigt. Drack nog flera liter vatten under dagen. Fick även lite färg :) smörjde in mig med solskydd säkert 6-7 gånger under den tiden jag satt ute bara för att inte bränna mig.  Och jag brände mig nästan inte heller, minilite bara på armarna. Men det syns knappt idag så...
Sen på eftermiddan när J had slutat jobbet så for vi tillsammans me henke till nydala. Det tråkiga var bara att det hade börjat bli lite mer molnigt då. Men vi tog oss då ett dopp i alla fall och det var inte alls kallt :) Var kallare att gå upp ur vattnet eftersom det hade börjat blåsa en del.
Sen blev det grillning och Frida komme hit :D

Idag blåser det en del ute, men det är ändå varmt i luften. ska nog ut och sätta mig om en stund.
Sen ska jag fara till systers och när J slutar ska han förhoppningsvis också komma så vi kan äta där :) Har inte pratat med honom än, men det är nog inga problem.
Nä nu ska jag gå ut tror jag. :)
Ha en trevlig och solig dag :)

LOVE <3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback