Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Arbetsförmedlingen & smält glass

I morse var både jag och älsklingen trötta. Jag startade en film på datorn som jag halvsåg på medans jag vaknade till liv. J hade svårare att vakna :P Som alltid?

Vi drog oss ner på stan när vi väl vaknat och gjort oss klar. Det blev en sväng till arbetsförmedlingen. Jag skrev in mig där, sen ska jag dit imorn igen och lämna nå papper. Har inte hunnit titta på det idag, så måste göra det imorn. För sen åker jag hemåt, och om man inte lämnar papperet på 5 dagar så avskrivs man typ eller hure nu va.
Sen blev det en snabb visit på apoteket, jag gatt köpa bephanten och tejp, en ny lipsyl slank även med :) Imorn blir det gaddning igen, problemet är bara: jag har fortfarande inte bestämt mig :P Jag tror jag måste prata med dom där borta för att bli helt säker. Kommer det se konstigt ut om jag bara har färg på vissa delar?? Ja det är frågan.
Sen for vi på maxi för att storhandla. Som tur var hade jag en gratiskupong på nå tjafs, 25:- ica kupong och ca 100:- från pant, så lite rabatt fick jag ju. Vi försöker alltid handla sånt som är på extrapris/erbjudanden för man tjänar alltid några kronor varje handling, i slutändan blir det mycket pengar :) Så nu har vi äntligen fyllt upp frysen igen :)
Vi hann ju iaf damsuga och diska bort innan Frida och Jesper komme. Vi grillade på gården och åt massvis med mat, och marrängswiss som karlarna fick göra :P Är väldigt mätt i magen nu kan jag lova.
Har däremot ont i höfterna och lederna ikväll :( Brukar bli så om jag står eller går mycket. Får hoppas det går över till imorgon och att jag kan somna fort ändå. Det brukar göra rätt ont när jag väl lägger mig.
Haha, just ja. Jag var ju  hemma hos Frida igår. Jag köpte sorbet när vi var där som jag sedan tog hem. När jag komme hem så gav jag glassen till J och bad han lägga den i frysen och tänkte inte mer på det. Sen vaknade jag i natt och tänkte "Det skulle inte förvåna mig om han la glassen i kylskåpet". Så upp till bevis i morse. Jag gick in i köket och öppnade frysen, ingen glass där, sen kollar jag i kylen. Tro ni int glassen ligger där? jajjemän!! Haha.
Nä nu ska jag lägga mig i sängen och se en film med min favorit! Somnar ju alltid ifrån filmerna på kvällen, men då får man se om den haha :p
Imornkväll åker jag hem till mor och far igen, sen blir det stugan till midsommar och sedan drar vi vidare till kalix några dagar, så det lär vara dött på bloggen om jag inte orkar sitta eller snarare stå vid datorn hemma...
Godnatt
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback