Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Länge sen

Är hemma hos mor och far, därför jag inte varit så engagerad i bloggen. Det byggs om på övervåningen så man måste stå vid datorn och hålla i tangentbordet med ena handen och skriva med den andra. Och det är inte så bekvämt kan jag lova. Sen har jag inte könt nåt datorbehov direkt heller =).
Jag har börjat skrapa här hemma, nu igen. Det går trögt som bara den. Om bara kroppen ville vara lite snällare med mig. Men det kommer den inte bli. Den kommer succesivt bli sämre och sämre fram till levertransplantationen. Mot slutet kommer jag inte orka nånting. Så jag är väl pigg nu om man ska jämföra :)
Jag har skrapat ungefär 2 timmar om dagen, mer tillåter inte kroppen. Men det går ju framåt i alla fall.

Magen har börjat ge me sig nu. JAg fick ju börja med en ny magmedicin som jag ska äta i 3 veckor, och det är fasen bra :) Har fått tillbaka matlusten och säger till och med att jag är hungrig och att jag vill ha mat. Det känns underbart =) Mat som är så gott är man mår bra. Jag kommer nog gå tillbaka till min normalvikt rätt snart tror jag :)

Igår kväll var det jordskalv i skellefteåtrakterna och det märktes. Det började låta som om nån basade på maxvolym utanför, men inga bilar syntes till och inte skulle våra grannar basa så. Sen börja vi fundera om det var pannan som höll på koka eller nåt, men den var som vanligt. Sen gatt jag ringa till J som är i stan och dom hade också hört det, så då bekräftade vi att det var jordskalv. Mamma gatt in på internet för att kolla med.
Otäckt sånt där, man tycker ju att det inte ska va sånt här i Sverige, fast så länge det inte blir några skador av det så ska man väl inte oroa sig.

Ikväll kommer äntligen älsklingen hit. Saknar honom. Och lilla Lasse ska också följa med. Sen imorn blir det troligen bilbingo :)
Just de, jag va ju hos frissan i måndags. Klippte egentligen inte så mycket eftersom jag ska fösöka spara ut lite på längden, men det blev lite mer lugg än jag brukar ha. Kan försöka fixa bild sen nån gång när jag har tid och lust :p
Ha en trevlig kväll´, det ska i alla fall jag ha. Har bakat en smarrig rabarberpaj + att jag får träffa J :D
Vi hörs nästa gång :p
                                                                              //Hanna
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback