Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Dax för tvätt

Dagens största planer har varit tvätt med många utropstecken. Tråkigt att jag får fixa tvätten ensam denna gång eftersom älsk jobbar, men det går bra det med. Nu är det snart klart. Ska bara hänga upp denna tvätt, sen har jag en handduk till som jag måste tvätta själv. Den har Lasse kissat på så den stinker apa. Han brukar aldrig kissa på andra ställen än i kattlådan, men vi hade torkat toagolvet med handduken och förmodligen började den lukta kattsand eller nåt... Men nu ska den bli fräsch igen :)
Den har varit mest handdukar och sängkläder i denna tvätt eftersom vi skulle tvätta upp allt som har legat i förrådet. Vi har bara aldrig orkat ta oss tid att tvätta det med, så nu blev det gjort =)..

Nu återstår bara frågan..vad ska jag hitta på sen?
Ska kika lite på injektioner och fundera hur jag ska göra exakt så det går bra imorn på praktiska provet.. Jag är tydligen först ut.
Sen har jag inget att göra från 9.15-13.00...:O Det blir säkert att jag försöker plugga eller nåt sånt. Skulle behöva ner på stan med, men vet inte om jag är så sugen på fara själv. Även om ja bara har nå bankärenden å sånt..

Imorn blir det fika med...Pär fyller 23, så då ska han buda på fika...Han ska till och med fixa lite glutenfritt, hör och häpna!! Nä han brukar faktiskt försöka fixa så även jag å jeppe kan fika.. :)
Snart är det påst med...shit va tiden springer iväg.
Snart är det väl sommar.
Å när jag nämner sommar...Älsk snackade med Nille idag, och dom har haft 14+ i skåne idag...Helt sjukt, här har det snöat och vart tråkigt väder. Längtar tills snön försvinner nu, vill ha sommar och värme. Slippa dessa eländiga vantar, tjocka jackor/tröjor, att man alltid ska frysa, blöta/kalla sockar.. Tänk att få gå med bara T-shirt utan att behöva frysa!!

En tv-kontrollant har vart här idag med...råkade snegla mot köksfönstret när ja skulle på toa å då såg jag en snubbe som typ stirrade in i våran lägenhet...men han gick när ja kollade ut. Sen skulle jag ut till tvättstugan och då stod han i trapphuset..Tvekade först, men gick sen ut. Då fråga han om jag bodde där. Han sa att han kunde hitta att jag har betalat tv-licenen. Jag berättade då att det var min sambo som hade betalt den och att dom redan hade ringt och kollat upp det...Fick iaf skriva under nåt papper.. Så nu hoppas jag att det är bra med det här annars blir jag tokig, för vi har faktiskt betalat!!

Nu har jag kikat på lite bilder...tattoobilder. Söker lite inspiration, jag vet ju ungefär hur jag vill ha den men jag vill ändå kika lite. Funderar även på att ta saxen i handen och frissera lite. Får se om jag orkar ikväll. Ska även färga håret inom en snar framtid. Var och köpte igår...:) Rött kan jag lova haha =) ska bli spännande.
Har som kommit fram till att rött är nog den färg som passar mig bäst. Eller mörkbrunt för den delen. Svart var snyggt, men man blir så blek i den och det är omöjligt att få bort färgen...Blont - not again!! Sliter på håret och passar ej mig.

Älsk har bränt ut ett skatespel till xbox, kanske ska prova det och fördriva lite dötid.
Ge tillbaka min syinspiration. Skolan som förstört det tror jag.
Nu ska jag rycka upp mig och gå ner till tvättstugan..

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback