Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

En lång dag

Tacosen igår satt riktigt gott i magen. Och mammas kolasås till efterrätt gjorde susen. :) Trevligt sällskap var det ju med!! Å lillemannen...När ja såg han krypa tänkte jag "men, det där ska han ju inte kunna, han är ju så liten"... Han ålade sig fram sist...ja utväcklingen är faschinerande tycker jag!!

I morse vaknade jag trött...Ovanligt? Tog migg upp efter en stund i alla fall och gjorde mig klar och så innan jag åt frukost. Älsk gick iväg 45min innan mig så jag kunde äta frukost i lugn och ro. Fick som tråkigt där en stund och funderade på att lägga upp hur en vanlig frukost oftast ser ut för mig.


Mina mediciner till frukost.
Det ser mer ut än det egentligen är eftersom kapslar helst inte ska ligga i dosetten, lösningen måste ligga i flaskan och en medicin är ljuskänslig och kan därför inte lämna asken.




2 mackor, ofta varma mackor i micron eftersom mina blir så torra, och det ser inte alls gott ut jag vet.
Sen mjölk eller obo'y till det.

Idag har det varit en lång dag på skolan. Vi har haft introduktion inför dessa 2 kurser som vi läser parrallelt med varandra. Och det är delkurs 1 i Anatomi, Radiologisk diagnostik & patologi och Strålningsfysik.
Sen blev det 2 slags föreläsningar.. grundläggande föreläsningar kan man kanske kalla dom.

Efter skolan förljde Emma med mig hem, vi käkade middag och sen följde jag henne för att titta på en lägenhet just här i mina krokar :) Den såg bra och fräsch ut så vi får se om vi blir "grannar" :)
Annars har ja inte gjort så mycket idag. Läst lite strålningsfysik inför morgondagen..

Det är våffeldagen idag, och inte har jag gjort några våfflor. Fy vad dåligt gjort av mig.
Jag kanske måste ta fram receptet som jag har nerskriver i min egna receptbok och grädda några som "kvällsfika"...

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback