Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

I'm Back

Hejhej!
Nu är jag åter tillbaka till umeå, lägenheten, älsklingen, katterna, verkligheten.
Helgen har varit väldigt bra :)
I fredags när jag komme hem så for jag och mamma ganska direkt till Lord, våran klädbutik hemma - typ som vero moda. Jag provade massvis med kläder och byxor (jeansleggings mest) Och till slut bestämde jag mig och 3 tröjor eller t-shirts fick följa med hem. Hade kvar presentkort sen i julas så det blev knappt nåt att betala själv.. :) Har inte tagit nå kort på dem eftersom jag nyss kommit hem. Får se om jag orkar imorn.. Fick även låna 2 scarfs av mamma som hon inte använder.. :)
Sen blev det att laga middag, och jag som hade sagt till mamma att hon inte skulle göra nåt märkvärdigt...Vad tror ni det blev för mat? Jo plankstek. Ja sa "men mamma, jag sa ju att du inte skulle göra nåt märkvärdigt"...Men det hjälpte ju inte eftersom oxfilén var upptinad redan. Men maten var verkligen supergod!! Sen gick jag över til grannarna och pratade massa :) Jättetrevligt!

I lördas så blev det bakning för hela slanten. Min kära mor gjorde bullar, både till mig och till dem. Fast deras hade jag nog inte gjort ändå eftersom jag inte bör stå i massa mjöl.
SJälv så bakade jag 4 sorters kakor.. ska nog göra en till, troligen marränger, men det är för tidigt att göra dem eftersom de inte går frysa ner.
Sen ska jag inte nämna någonting om skotern....
Kvällen spenderades hos min morbror som fyller år :) Vi fick exotisk planka där och (glass)tårta, inte helt fel. Blev massa skitsnack där med och vi såg hockey och melodifestivalen. Själv var ja rätt trött och kanske inte på det mest socialaste humöret men...så är det ibland.

Idag har solen skinit, precis som igår :) Det blev sovmorron och det behövdes. Men sen har vi vart sega. Jag, mamma och pappa frågade varandra hela förmiddagen vad vi skulle göra... tillslut for vi till tryssjön, satte oss på isen och pimplade i solen. Fast det var inte supervarmt så det blev inte allf för länge. Fikade mackor och varm choklad med... Det är så gott att fika utomhus i "kylan" :D

Nu har jag som sagt kommit hem.
Jag ska snart slå mig ner i soffan och ta det lugnt, och vänta på att älsklingen ska sluta jobbet så jag får se honom. :)
Det är rätt bra att va ifrån varann ibland. Det är aldrig fel att sakna :)
Ha en trevlig kväll så hörs vi :)

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback