Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tung dag

Hejhej Hallå!

Igår kväll hade vi det trevligt med lite kompisar här :) Blev en god hallon/rabarberpaj med vaniljvisp. Grabbarna har ju skrikit efter paj i månader nu så nu kanske dom blir lugna några veckor :P...
Jag har börjat använda kära Marie Hs goda recept till degen/smeten som egentligen är till blåbärspaj, men den funkar till alla pajer har jag märkt. Guldstjärna till dig!

Idag då? Jo jag klev upp, tog en stressad dusch och skyndade mig för att hinna till skolan till halv 9. Men mitt upp i allt stress blev jag jätteskakis, som vanligt när jag stressar, så jag gatt sätta mig ner och ta det lugnt i 20 minuter...Tog bussen till skolan istället och var framme 30 min senare än planerat. Annars har jag och Emma var Flitiga och pluggat fram till klockan 4. (förutom våran lite längre välbehövliga lunch). Blev träning på injektioner mellan 5-halv 7, vilket också behövdes för vi har examination nästa vecka.

Jag har i princip bara hunnit komma hem, käka middag (tack för jag slapp laga den) och nu koppla av.. Men jag är ändå lite stressad för jag måste snacka med min läkare innan imorn till frukost. För då ska jag ändra medicin... tror ni jag fått tag i nån som kan berätta till vilken dos på kortisonet?? Nope. Ringde förra veckan på tisdag och hörde, men jag har fortfarande inte fått svar. Så det känns surt. Måste nog droppa in på medicinmottagningen imorn efter blodproverna och höra om dom vet nåt..

Ikväll ska jag slappa på soffan. Kanske fixa en kladdkaka (det förtjänar jag) och bara ta det allmänt lugnt.
För imorn ska jag upp och ta prover som sagt och sen plugga skiter ur mig...

Nä nu ska ja göra annat.

//Hanna


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback