Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Borta för alltid

Idag har jag fått bekräftat att jag inte tål Imurel, medicinen som pajat min mage i 2 månader. Så nu ska den plockas bort för all framtid. Det känns rätt bra faktiskt. Nu kanske jag kan återgå till att få må bra igen, för annars är det nåt fel. Men det ska bli bra!!! Måste!! :)

Har insett att jag ska till tattostudien nästa vecka för att snacka om min tatuering!! Och det är bara 2 veckor kvar tills den gaddas in i huden på mig :O :D Shit va nöjd jag är!! Jag längtar verkligen!!!

Idag händer inte så mycket spännande. Ska kanske åka till J's päron ikväll om dom är hemma.
Sen så är jag sugen på ostkrokar :P Bara för att ja åt några igår när ja va hos fridis :) Haha, jobbigt läge, jag som inte ska äta sånt för min mage skäller ut mig så gott som varje gång. Men det är ju så svårt att ge upp med sötsaker! Godis som egentligen inte ens är gott, men man trycker i sig en massa ändå. Det är väl suget jag borde försöka bli av med på nåt sätt.

Igår gjorde ja potatis å purjosoppa för första gången. Det blev en hel del. Gjorde 2 fulla pannor, fast det blev ju mindre när det va klart... blev 8 portioner iaf, så vi fick några matlådor :)

Skulle behöva röja upp lite här hemma, blir så mycket saker överallt så fort. Får hoppas älsk kan ta för sig och diska. Skulle behöva rota mig ner i förrådet å leta fram sommarskorna med.
Nä, nu ska jag försöka finna lite inspiration till att börja med mat om en stund.

Föresten. Är det normalt att man en timma efter att man tagit prover börjar blöda i själva "stickhålet" när man tar bort plåstret...:O Trodde inte mina ögon.

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback