Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Gastroskopi

Måste börja med att tacka för fikat Frida och tacka alla för en trevlig kväll igår :)

Natten har varit rätt lugn, och jag har inte känt mig allt för nervös. Vaknade som vanligt vid 7, men lyckades sova till halv 9. Sen började nerverna komma. Lyckades ändå hålla mig rätt lugn hela morgonen hemma. Det blev jobbigare när jag satt inne på avdelningen och väntade på att det skulle bli min tur. Jag blev alldeles varm och började må illa, men som tur är hade jag med mig älsklingen och han lyckades prata mig lugnare :)
Fick en kanyl i armen rätt fort för att förbereda så att jag kunde få mitt lugnande medel just innan undersökningen.
Jag fick dricka nåt medel med som tydligen skulle ta bort allt skum i magsäcken.
Jag kände snabbt av det lugnande medlet och jag kände att jag blev lite snurrig. Men sen var det dax.
Jag ska inte gå in på några detaljer, men Usch säger jag bara. Trodde seriöst att jag skulle kvävas. Jag verkligen hatar att ha slangar i halsen och detta är nog det värsta jag gjort.

Fick ligga kvar rätt länge för jag var alldeles snurrig och det gick typ inte gå. Som tur var har tien gått väldigt fort hela dagen och jag är ju hemma nu.
J bjöd mig på lunch på Corona med, han tyckte nog synd om mig.. :P

Läkarn komme tillbaka en stund efter undersökningen och berättade vad som visats.
Man brukar ofta kunna se på leversjuka att magsäcken förändras, men det kunde man inte se på mig. En liten rodnad syntes men inget mer. Sen på matstrupen kunde man inte se nå åderbråck. Man kunde se att en av venerna var lite större, men man kunde inte säga om det är början till åderbråck eller inte. Så detta kändes väldigt skönt, och jag känner mig väldigt lättad :) Nu väntas bara läkarbesöket om 2 veckor och då hoppas jag på bra information med :D Åh va glad jag känner mig nu idag :D

Nu ska jag lägga mig och vila på soffan, kanske se en film eller nåt. Är rätt trött. Sen måste jag tagga inför morgondagen :)

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback