Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Vilken vecka!!

Ja oj vilken vecka det har varit. Mådde katastrofdåligt i stort sett alla dagar. Jag tog mig genom dagarna med vatten, lite häslofil och nått äpple, efter 5 dagar var kroppen väldigt utmattad och jag hade redan tappat 2kg!!
Hade tur som fick hämtning hem iaf.
I fredas så ringde jag upp till gastro för att berätta om mitt hemska illamående och mina krämper i magen. Så jag har fått plockat bort den hemska medicinen under helgen. Resultat ska visa sig väldigt fort, och det gjorde det. Jag har mått rätt bra och har till och med kunnat börja äta mer och mer för varje dag. Vilket känns jätteskönt. Man blir så mycket piggare och jag har knappt mått illa. Lite ont i magen just efter jag ätit, men annars finnemang. Har till och med fått sova :)

Nåja, nu sitter jag i lägenheten igen. Fick med mig lite kläder hemifrån. Ska byta dragkedja på ett par röda byxor som jag verkligen gillar, men som jag glömt i garderoben i si sådär 3 år kanske :P Men nu hittade jag dom och de passade så nu ska jag köpa ny dragkedja :)
Har även vart och handlat mat :) Det behövdes. Och från och med nu LOVAR jag min kropp att jag ska äta 3 riktiga mål per dag. Oavsett vad, det finns inga ursäkter till att inte äta. Jag som äter så mycket mediciner behöver det, annars pajar magen..

Just det ja. I lördas följde jag päronen till ånäset och prövade skor, men jag hittade inga. Sen bar det av till lövånger till möbelaffärn. Och även en snabb visit till varuhuset. Jag köpte faktiskt en jättesöt förvaringsburk till kattmat :)


Jag kunde inte låta bli :)


Hittade även nå jättesnygga (enligt mig) servetter som jag inte kunde motstå :D

Sen bar det hemåt igen. Men när vi kom tillbaka till ånäset så svängde vi in hos farmor och farfar. Jag har inte träffat farfar på jättelänge eftersom han tyvärr inte orkade följa med när jag fyllde år.
Han var gullig och tog fram massa målarsaker och jag fick ta så mycket jag ville. Så lite mer tomma tavlor har jag nu. Så nu ska jag försöka bli bättre på målarsidan :)
Sen tittade vi igenom lite tavor. Han har ju gjort hur många tavlor som helst. Alla är naturbilder. :)
Jag tycker att alla är jättefina, men jag är så dålig på att få upp tavlor så jag tog bara en. Den fastnade jag verkligen för, så jag måste försöka få upp den :)


Sen hemma så har jag som sagt tittat igenom kläder idag. Provat och slängt massa, eller det ska kanske skänkas bort...
Passade på att få me mig lite batterier och glödlampor som jag köpte på ikea för flera år sen :p
Hittade även mina 3 minitavlor som jag verkligen gillar. Måste försöka få upp dem med :D



Nu ska jag slå mig ner i soffan en stund innan älsklingen kommer hem från jobbet.
Måste komma ihåg att ringa till gastro imorn igen, sen måste jag nog börja om med medicin en tid för att se så att det verkligen är medicinen som orsakar denna mage. Sen hoppas jag min läkare ringer upp!!
Måste även ta prover, imorn eller på tisdag.

Trevlig kväll :)

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emma

Jag är då glad att du är tillbaka till skolan=D och på tal om skolan, vi ses snart=P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback