Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

18+6

Nu har vi Äntligen fått se vårat lilla hjärta igen!

Bebis mår bra i magen och allt såg ut som det ska. :D 2 ben, 2 armar, 5 fingrar på vardera hand, hjärnan, organen. Allt var så mysigt att se, och det kändes otroligt bra, men samtidigt var det svårt att fatta att den där lilla saken verkligen ligger där inne och rör sig sådär mycket. Den snurrade och vände på sig.
Däremot så knep den igen med benen som bara den och vägrade visa vad som gömde sig mellan benen. Vi vill ju gärna veta könet, men det gick inte se idag. Ska på nästa ultraljud i början av december, så då kanske den visar lite mer.

Nu har min nervositet släppt och nu ska jag bara fokusera framåt!
Bara att få se att den låg där inne gjorde min dag. Och lilla hjärtat som slår. Kände lite rörelser samtidigt som vi såg och det är samma känsla som det tidigare har varit, så det är bebis som jag har känt <3
Känner mig så lycklig!!
Beräknat förlossningsdatum blev en dag senare än förra beräkningen, så 21 mars. :) 

Den vände sig mot slutet och la ryggen upp mot min mage och ligger som på tvären :p
I början var magen uppåt mot min mage och den låg med huvet neråt och benen upp mot min mage.
<3




Var bara tvungen att rama in det :D

Känner att den är livlig nu med, tihi. Underbar känsla.
Har funderat på det där med magbilder fram och tillbaka med. Jag kommer kunna lägga upp bilder, men bara då jag känner för det :) Tex som idag! :p

Vecka 10+3
Jag tyckte att det började synas, men det tycker nog ingen annan :P


vecka 18+3
Magen börjar puta mer :)

Har gått 19 fulla veckor imorgon eller går in i vecka 20. 
Nu ska jag njuta av dagen :D

<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossan

Oj, era bilder så verkligen olika i jämförelse med våra! Glad att allt gick bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback