Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Längtan och trötthet

Satt mig just upp från soffan. Den lilla har haft ett himla party i magen nyss. Tihi, så mysigt att börja känna rörelser, även om man inte alltid vet om det är just det eller typ bubblor. Men kommer det flera efter varann och håller på en stund så tar jag för givet att det är bebis.

Jag är så nyfiken på vem det är som gömmer sig där inne :D
Jag har haft flera drömmar om att det är en tjej, J drömde i helgen att det var en flicka med. Men sen har man ju ingen aning. J tror det är en kille i alla fall. Jag måste ju säga tjej då, haha :P Snart får vi veta vem som har "rätt". Resultatet blir ju lika bra ändå oavsett kön såklart :D
Vi har även lite namnförslag redan. Ett på vardera kön som vi håller väldigt hårt om, men sen får man ju se när den tittar ut om det ser ut som en sådan eller inte. Man törs ju inte riktigt "döpa" den innan den kommer ut, även om man vet kön.
Jag känner mig inte direkt som en mamma ännu. Jag tycker fortfarande att det är overkligt. Eftersom allt gick så himla fort så har man inte riktigt fattat det :p Tror J upplever det ungefär likadant. Men det är ju det här vi absolut vill just nu så vi har absolut inte gjort nåt fel. Tänkte så ingen tolkar det fel. Vi ser verkligen fram emot tiden vi har framför oss. Vi längtar ju redan nu efter liten <3

Märker att magen blir allt rundare med. Ser man framifrån så har man ju inte kvar samma figur (inte från sidan heller för den delen). Naveln är inte lika djup som tidigare heller :)
Har inte bestämt om jag kommer lägga ut magbilder framöver eller inte. Vore kul, men vi får se helt enkelt.
Beror väl kanske lite på vad ni som läser tycker med??

Om vi byter ämne lite snabbt så tycker jag lite synd om Lasse. Jag var upp på toa igårkväll och det var mörkt som tusan, och Lasse är ju rätt mörk så jag såg honom inte. Så jag sparkade honom i magen när jag gick. Å stackarn. Han beter sig som vanligt idag, förutom att man inte ska va och pilla på sidan av magen, då blir han sur och bits. Så han får vara inne nu i några dagar för att se så det blir bättre. Stackarn. Dum matte :P
Är inte på jobbet ikväll heller som ni kanske märker. Är så otroligt slut idag. :/ Men jag har ju mina värre dagar som inte går göra så mycket åt. Bara att acceptera att sjukdomen går till lite så.
<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Jag gillar att få se bilder på mys-magen eftersom vi här nere inte har någon möjlighet att se den irl! ;(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback