Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

<3

Denna dag har vart helt okej. Har mått riktigt bra, fast har varit lite trött. Men det får man va ibland, även om jag är det väldigt ofta. Jobbet gick väl sådär, men alla måste få ha sämre dagar. Ikväll blir det nog bara att slappa iaf tror jag. Ska nog se "Biggest looser Sverige". Annars lär det inte hända många knop. Kanske handla om jag orkar.

Som jag skrev igår om min syster så skulle dom ha en spännande dag idag. Dom har nämligen varit på ultraljud idag och jag ska bli moster igen, i mitten av februari. Dom har just gått 18 veckor, eller är i 19:e veckan beroende på hur man vill räkna :D Riktigt kul faktiskt.
Sen en till nyhet. Det är inte bara syster som ska få barn i familjen utan lillasyster ska också ha barn.
Ja det stämmer, jag är gravid. Jag och älskling har berättat för våra familjer och de kompisar som vi umgås allra mest med. Så istället för att vi ska berätta det för alla våra kompisar, en efter en så går vi ut med det såhär istället:)
Vi har gått 14 fulla veckor, eller är i vecka 15. Så i slutet av mars ska våran lilla bäs titta ut. Och vi hoppas såklart att allting ska gå som det ska. Klart man är orolig ibland, att saker kommer gå annars bara pga min sjukdom, men det ska det förmodligen inte göra.
Det blir ultraljud om ca 5 veckor, och det blir det andra. Jag fick göra ett ultraljud när jag var i vecka 8 bara för att se att den då 15mm lilla varelsen levde <3
Allt detta är trots allt planerat. Även om vi är unga. Allt detta har kommit upp allt mer sedan vi fick beskedet om levertransplantationen. Och min läkare tyckte att vi skulle försöka få barn inom det närmsta året om vi ville vara säkra på att det skulle gå innan leverbytet. Så på den vägen är det och vi är såklart superglada att vi nu väntar barn, även om allt gick väldigt fort :P.
Kan lova att jag har mått väldigt mycket upp och ner. Aldrig kräkts, men har mått väldigt dåligt vissa dagar. Tidigare fick jag äta en gång i timmen för att inte må illa, men det har släppt rätt mycket nu. Nu blir jag mest illamående om jag blir riktigt hungrig. Och hungrig är jag ju så gott som hela tiden, men försöker att äta med måtta och såklart inte hela tiden.
Kan tänka mig att många som läser detta får en chock, och det förstår jag. Hoppas att ni förstår att vi gör det av en bra anledning.

Bebis:
Din bebis är 8 cm och väger ca 25 g. Bebisen är ungefär lika stor som en tennisboll. Nacken och halsen börjar bli så starka att bebisen kan hålla upp sitt huvud. Nu är alla kroppsdelar så pass utvecklade att man kan se vilket kön bebisen har.

<3
//Hanna

 

Permalink Gravid Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

GRATTIS! Va glad jag blir för eran skull! Hoppas allt går vägen! Du är verkligen värd detta! :)

Postat av: Anita

Grattis Hanna och Johan. Det var kul att höra att ni också ska ha barn.

Postat av: Emma

Grattis Hanna :) haller tummar och tar för er 3 nu och allt allt gar bra med dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback