Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

snabb vecka

Shit vad veckorna flyger förbi. Det är redan onsdag idag. Imorn jobbar jag sista dagen innan helgen för på fredag tänkte jag vara ledig så att jag hinner ner på stan och bland annat hämta ut mina skattepengar, kanske kika lite på stan om jag orkar och sen åka hem till Robertsfors. Sen blir det att åka med mamma och pappa upp till stugan och jag ser verkligen fram emot det. Fast nackdelen är att det förmodligen kommer vara svinkallt i stugan när vi kommer dit eftersom vi har väldigt dålig isolering och en-glasfönster. Så det går som bara vara där under sommartiden. Men det är så mysigt det med :)

Ikväll kommer Fridis hit. Och det ska bli väldigt kul att få se henne igen. Även om det inte är längre än "vanligt" sen vi sågs senast så känns det längre eftersom hon har vart utomlands. Så hon är väl megabrun och själv sitter man här vit som en krita...(ungefär) Önskar att jag kunde ha lite lättare för att få färg faktiskt.
Vi ska nog inte göra så mycket ikväll vad jag vet. Får se helt enkelt.
Måste fara en snabbis på affärn och antagligen innan middan. Har ingen aning om vad man ska käka idag :/ Har verkligen dålig inspiration till mat och till ny mat. Det är så svårt att hitta på saker och det känns som man äter liknande saker hela tiden. En gryta vore gott, eller fiskpinnar. Men får se vad gubben säger :)
Blev provtagning imorse igen. Bara det 4.e sticket på 7 dagar...+ 1 i fingret för att dom skulle ha det exakta
HB-värdet. vilket såg bra ut :) Men nu blir det lugnt med prover fram till den 29/9... Lite surt att jag bara fick hem 1 remiss denna gång. Får hoppas att fler är påväg eller nåt, annars måste jag ju ringa dit om några veckor igen ju...Sen hoppas jag att värdena ser bra ut med :) Man blire lite nojjig när man helt plötsligt får en massa prover som ska tas och sen att jag måste ta extra prover utöver dom vanliga och oftare. Fast egentligen skulle jag inte behövt sticka så många gånger som förra veckan, men dom klantade till det och sen missade dom ett prov, så var därför jag var dit och stack en extra gång förra veckan. Men nåja, sånt händer väl. Det blev ju taget iaf, och jag är ju inte stickrädd eller så och får det gratis så för mig kvitttar det. huvudsaken att allt blir taget.
Nä nu kanske man ska rulla ner till Maxi. Kanske ska ta cykeln till och med.
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback