Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Stughelg

I fredags förmiddag åkte vi till R-fors. Blev lite ärenden på banken och sen skickade jag iväg 2 paket med studentlitteratur som jag fått sälja :) Känns skönt att bli av med dem, och få inte några slantar.

I stugan var det ruskigt kallt när vi komme fram. Och det tog lång tid innan det började bli varmare. Hela fredagskvällen var kall och natten mot lördan var jobbig. Jag låg med långkallsonger och tröja + 2 täcken och frös :P Menmen, jag överlevde ju! Annars har vädret varit riktigt bra, speciellt på söndan.
På lördan hade vi lite kalas för pappa som fyllde år tidigare i veckan. Vi fick 3 rätters middag + fika under dagen. Till pappa hade vi köpt ett silverhalsband, riktigt fint :) Får hoppas han inte tar av sig det :P
Söndan var en rätt lång dag. Det blev att städa undan, packa, bädda upp och massa såna saker. Sen skulle båten hem så resan hem tog väääldigt lång tid om man jämför med om vi inte skulle haft den.
Ångrade att jag inte hade ätit lunch på dagen eftersom middagen blev rätt sen. Så bilresan var inte den roligaste med magont, men det blev bra så fort jag hade ätit middag :)
Sen i morse klev jag upp för att fara till tandläkarn. Och jag visste ju redan innan att jag hade ett hål så det vart ju ingen nyhet. Så jag måste tillbaka nu på torsdag igen och laga. Känns rätt skönt på sätt och vis att få bort det, men jag hatar att va hos tandläkarn. Sen hade jag lite otur eftersom jag måste dit ytterligare en gång i september och kolla om jag behöver bett-skena. Dom hade tydligen inte tid att göra det samtidigt, så det är väl bara att se glad ut. Det känns ju bra att dom kollar upp det i alla fall eftersom jag gnisslar väldigt mycket tänder och har ont i huvet rätt ofta...så förhoppningsvis är det bara det som spökar.
Min läkare ringde idag på jobbet... och h*n visste inte om att jag hade tagit prover 2 veckor i rad, och att det inte var tänkt. Så inga konstigheter där. Inga mediciner ska ändras utan h*n skulle bara kolla hur det var med mig :)
Till middag gjorde jag en kycklingsoppa, men det blev inte efter receptet så det smakade inte som senast jag åt det. Tål tydligen inte kycklingbuljong heller så det tog nog bort lite av smaken, och sen råkade jag he i lite för mycket cayennepeppar :p Men J blev glad i alla fall :)  Nä nog blev den god :)
Trevlig kväll!
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback