Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Trötter

Förra veckan gick rätt segt tycker jag. Vet inte varför egentligen.

Har ju varit i R-fors i helgen och ingen sovmorgon har man fått. Natten till söndag sov jag hos mamma och lät pappa sova på soffan. Elliot låg i resesängen nere vid fotänden, och han var pigg och glad strax efter 7 på söndagsmorgon. Jag vaknade av att han stod och tittade på oss :p
Sen under dagen fick vi massa god fika. Syster hade ju fyllt år så hon hade kalas. Och jag har inte fikat så mycket på det senaste året :p I alla fall halvåret. Kanske beror på att jag mådde väldigt illa mellan april och Juni. Troligen av magkatarr.
Sen efter all fika när man kände sig mätt så skulle vi äta tacogratäng. Och det kan man ju inte motstå. Jobbigt när man inte känner sig mätt när man äter utan mättheten kommer typ en timma senare :P Försöker att inte äta mer än normalt till lunch och middag, sen får man ta sig nåt mellanmål under dagen istället.
Igår var jag väldigt trött och sliten i största allmänhet, och det är jag idag med. Hoppas att det ger med sig för annars kommer det börja påverka mina arbetsdagar. Känns som jag skulle kunna sova i flera veckor i streck.

I morse så for jag till tandläkarn, igen. Känns som jag bor där nästan. Kan dom inte boka in så man gör flera saker samtidigt istället för att man ska dit 4 gånger. Nu tog jag i alla fall bort tandsten. Trodde tidigare att jag skulle klara mig från tandsten, men sen i fjol fick jag det helt plötsligt. Är så obehagligt, känns som dom ska skrapa bort tänderna :P
Men nu ska jag väl bara ha ett besök kvar hoppas jag och då ska dom fixa bettskenan.
Till middag gjorde jag förresten en jättegod egen pasta carbonara:
2 paket bacon i tärningar
1 gul lök
Stek bacon och lök, tills baconet är nästan knaperstekt och löken fått färg.

Blanda:
1 ägg med
2dl matlagningsgrädde
salta och peppra efter tycke

häll ner plandningen till baconet och löken. Servera med pasta och sallad.

Har aldrig provat detta recept, men det var verkligen jättegott.

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback