Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Stackars liten

I morse vaknade lillan av Js väckarklocka. Han låg och znooosade så det var kanske inte så konstigt. Så jag gjorde i ordning en flaska och gav den i sängen så hon lugnt kunde somna om igen. Men det var mycket snurr och gnöl. Själv lyckades jag somna om lite svagt, men vid 9 vaknar jag av att lillan grinar på ett sätt hon aldrig grinat förut. Sen hör jag hur hon tar i allt hon kan och grinat ännu mer. Stackarn är hård i magen. Stel som en pinne låg hon och grina, så nog hade hon ont alltid. Så vi gjorde lite gymnastik och det gjorde susen. 

Lillan har varit väldigt hård i magen denna vecka. Vet inte om det är min hemmagjorda mat som är svårsmält eller vad det är. Får antingen testa köpmat några dagar eller ta bort middagsmålet några dagar... vet inte hur jag ska göra riktigt. 
Nu sover hon sött i sängen i alla fall. Skönt att vi har fått in en bra rutin tycker jag. Oftast äter och sover hon lika mycket/ofta varje dag. Sovstunderna är oftast mellan samma mål varje dag med :) 2-3 korta 30min sovstunder och 1 på 2-3 timmar. + hela nätter :) 

Trist väder är det idag med. Har ingen lust att göra nånting. Men har i alla fall vikt bort all tvätt, tömt diskmaskin, fyllt diskmaskin och diskat lite för hand...Blir nog en enkel middag idag med tror jag, sen ska J på krogen ikväll med några kompisar. En lugn kväll, han jobbar imorn. Men Henke flyttar söderut i helgen så det blir väl lite farväl, och sen ska dom kanske planera en stugvisit....

Nu ska jag slänga mig på soffan en stund medan lillan sover. 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback