Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Städning kallar?

Goddagens!

Idag har jag och lillan vart ute en sväng med bilen. Vi åkte till Coop och kollade runt lite på Kappahl och H&M. Hittade massa fina kläder, men jag höll i fingrarna och köpte bara sånt som jag visste att vi behövde. 
Så det blev 2 pyjamaser i storlek 74 



Och en långärmad tröja. 
Det blev en svart, tänkte att det passar till allt, och dessutom har hon så mycket rosa :p

Vi tog oss även till Rusta. Där köpte vi en tandborste till Lovisa. Hon ska väl få tänder hon med :p Våtservetter som vi kan ha i bilen, toarengöring, köksrengöring, kökssvampar, diskborstar...och en Dassbok till min kära J. Han blev överlycklig :P
Så är det kanske dax att städa här hemma eller vad är det frågan om? 
Vi borde i alla fall dammsuga snart.  
Men jag har lite svårt att ta tag i städningen just nu. Har rätt mycket att göra hela tiden. Jag tvättar 2-3 gånger i veckan vilket tar 3-4 timmar per gång. Tvätten ska sen vikas. Jag torkar kräk från golv minst 10 gånger per dag. Byter kläder på lillan pga kräk minst 4 gånger per dag. Byter kläder på mig själv då det behövs. 
Vissa dagar tycker jag att all denna kräkning är jättejobbig, och det får jag tycka. Det är inte lätt, men jag måste hålla humöret uppe. Just nu är det jobbigare med allt eftersom jag inte varit pigg på 2 veckor. 
Måste snart ringa min läkare och be om att få ta mer prover. Såhär vill jag inte ha det. Jag måste ju kunna ta hand om allt här hemma. 
Tänk om man kunde byta kropp för en dag. Få prova vara pigg och allert som jag var förrut, innan jag blev sjuk. 

Nu ska jag lägga mig på soffan och se en film. Lillan har somnat sen en stund tillbaka så då passar vi på att ha lite egentid :) 
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback