Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

34+1

34  fulla veckor har jag nu kommit i graviditeten. 6 veckor återstår till beräknat datum. Eller 5 veckor och 6 dagar om man ska vara exakt :P
Vi har alltså gått in i vecka 35 nu.
Igår var det besök hos barnmorskan, och lillan ligger som hon ska med huvudet neråt. Fast det är inte fixerat ännu, men det kommer. :) Hjärtljuden låg på 147 och livmodern mätte 31cm. 
Nu är det bara att invänta morgondagen och ett.. vad blir det...6:e ultraljud?! :O 
Har fortfarande inte tagit nå kort på kläderna som jag köpte på loppisen, men det ska packas ner i byrån till helgen så om jag orkar kanske jag kan ge nåt "smakprov" :p 

Ryggen börjar känna sig väldigt sliten nu, och tröttheten är pest. Skulle helt vilja sova, sova, sova. Men kan inte sova så bra alla nätter däremot. Jag måste stå ut i alla fall februari ut, sen vet jag inte när jag ska börja va hemma. Jag vill inte va hemma och inte få betalt, men jag vill inte börja ta ut massa mammadagar heller, för då förlorar jag ju dom. Dilemma :P

Idag har jag faktiskt fixat magbild. Har vart lite dålig på den sidan :P





Den växer :)
Våran älskade lilla plutt.
Ett stort problem är namn. Det finns så många att välja på. Vi har några val nu, men det måste nog pratas igenom lite till. Och sen får vi ju se hur hon ser ut innan vi kan sätta det perfekta namnet :)

Får se om jag tar hem symaskin till helgen så jag får nåt gjort. J ska ändå jobba så jag måste försöka göra nåt vettigt.

Nä nu måst jag vila ett slag.
<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback