Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

36+4

Efter helgen har vi bara 3 veckor kvar till BF (beräknad förlossning). Det är ju ingenting. Bebis kan ju i stort sett vilja komma ut när som helst nu. 
Kan lova att jag har börjat bli nervös. Så fort jag tänker på förlossning blir jag asnervös och det är nästan jobbigt. 
Imorn blir det att se förlossningsfilmer iaf. Vill inte se dem själv, och J jobbar så det är bäst att vänta. 

Jag har svårt att se mig själv som "höggravid" Kan man kalla mig det ens? Egentligen ja, eftersom det är så nära nu. Men jag är ju så "liten" än, eller så är det bara jag som tycker det. Jag tycker ju att jag ser gravid ut men det kan ju vara mer. Ser jag mig i spegel så känner jag mig verkligen gravid, men sitter jag bara så känner jag mig mest tjock :P
Har börjat få lite bristningar med, och dom kliar. Försöker smörja magen så att det inte ska bli värre och så. Men det är ju bara att tacka och ta emot. :P Vi får ju ut nåt bra av det. 


Magen idag!!

Man kan se att naveln står lite utåt med. :P men jag tror ändå att jag ser det bäst uppifrån.  

Vi har varit en sväng på loppisen idag. Det var väldigt dåligt idag, inte alls så mycket som det bukar fast det var rätt skönt på sätt och vis. Vi köpte i alla fall några pyjamaser. 3 st i 50-56, sen blev det en i 62 med. 
Sen har vi vart på Barnens hus. Vi fick ju presentkort där till jul och tänkte först bara köpa nappflaskor. Men det blev lite mer haha. 
Nappflaskorna var rätt dyra och många var i glas, vilket inte kändes okej. Så vi hittade ett billigt 3-pack med flaskor och ja nog va dom söta och tjejiga som bara den haha.


"Princess" såklart

Sen köpte vi nån babyolja, en febertermometer, mobil att ha ovanför skötbordet, portionsförpackning för att ta med ersättning/välling/grötpulver (ja det man nu vill), ett litet torkställ för flaskor och nappar....
Nåt i den stilen. Men vi kom ändå billigt undan tycker jag. Trodde det skulle gå på mer. Men allt går ju att anpassa efter ekonomin som tur är :) 
Vi vet att det kostar och att det behövs saker till ett litet barn. Vi hade inte skaffat barn om vi visste att vi inte skulle klara av det, så det stör mig faktiskt att vissa ska påpeka en massa.
Jaja, nu ska jag ta mig en lur tror jag. 
min högerfot har svällt upp och det blir nog högläge tror jag :P Inte så gulligt och inte allt för bekvämt heller. 

Ha en trevlig lördagskväll!
<3
//Hanna

 



Permalink Gravid Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tessan

hej, vart har du köpt dessa 3 pack nappflaskor princes?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback