Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Arbetardag

Igår så träffade jag ju Johanna, Anton och Linn vilket var mycket trevligt. Tiden gick verkligen fort. Och en supergod kladdkaka hade dom med sig med, glutenfri till och med :D 
Dom åkte hem innan J komme hem från jobbet, och sen runt 22.30 for vi till Robert. 
Väldans trevligt att få träffa dom igen, det blir ju inte så ofta tyvärr. Och det har varit ännu mindre nu sen jag blev gravid eftersom jag inte alltid har varit på humör för att följa på fester och sånt. 
Vi drog oss inte hemmåt förrän runt 2.30 och det kändes väldigt sent för mig. Fast jag höll mig ju vaken iaf :p

I morse blev det inte nån direkt sovmorgon heller. Jag vaknade vid 9 och tyckte det började bli väldigt obekvämt att ligga i sängen, men jag var så trött så jag försökte ligga kvar till närmare 10.

Efter lite frukost i magen så ställde jag mig och gjorde tjockpannkaka. Hittade ett spännande glutenfritt recept i min kokbok där man ska koka upp mjölken, mjölet och smöret. Så till 1 liter mjölk hade jag 3dl mjöl. Och det blev riktigt tjock och bra smet. Sen skulle man he i först äggulorna sen vispa ihop äggvitorna innan man vänder ner det i smeten. 
Det dåliga var bara att pannkakan fick färg mycket fortare än vad som stod i receptet, så nästa gång blir det att sänka tepmeraturen eller att ställa plåten längre ner tror jag. Menmen, den blev ändå god och jag lyckades för en gång skull :D

Frida och Jesper har varit här en stund på förmiddan :D Väldigt kul att se dom igen. Frida är så gullig och längtar verkligen tills lillan kommer :D Känns jättekul! Som mysigt att få prata av sig om barndelen med en tjej :) 
Nu är J på jobbet och jag har fixat gryta. 
Känns riktigt skönt att ha gjort 2 maträtter idag, som jag har kunnat få lite matlådor av. 
Skulle egentligen vilja göra lite matbröd, men orkar seriöst inte. 
vet inte hur jag ska göra idag heller, om jag ska åka hem eller om jag gör det imorn på morgonen. Känns ju tråkigt att sitta ensam här ikväll men då får jag träffa älskling en stund ikväll och slipper sova ensam. Men å andra sidan om jag åker hem så slipper jag sitta själv ikväll :P Känner mig även rätt slut så skulle hur som helst behöva lägga mig och vila en stund nu...

Får fundera en stund till helt enkelt.
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback