Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Barnloppis

Har sovit sjukt dåligt i natt. Vaknade runt 2 och gick på toa sen vaknade lillan i magen och sparkade på som bara den. Omöjligt att kunna somna då, så jag blev pigg och startade en film. Småsomnade en stund men sen när jag skulle stänga ner datorn så blev jag ju pigg igen. Började känna mig lite skakis och tillslut gav jag upp och gick och tog en risifrutti :P Jag började även känna lite domningar i foten men tänkte att jag sovit konstigt.
La mig sen på soffan ett tag och hade just somnat då mamma komme ner och "kastade" ut katterna som var störiga. Då var vi på ruta ett igen, och jag gick ner och la mig i sängen igen. Somnade kanske 6.30 och sen ringde klockan 8 och då var det bara att kliva upp.
Kände fortfarande stickningar i foten och innan jag hoppade in i duschen såg jag att den foten var svullen.
Har ju fått vätska i båda benen, men fötterna har klarat sig, förutom nu.

Vi drog iväg till umestan sen för att fara på barnloppisen. Jag lyckades fynda en hel del kläder. Fick 15 plagg för lite drygt 200:- Sjukt nöjd. Nu behöver vi bara nå mössor, tjockare vantar och sockar. Kanske nå strumpbyxor med. Har köpt lite gulliga hårsnoddar idag med.
Får se om jag orkar fota lite av kläderna nån dag. Jag/mamma håller på att tvätta upp dom nu i alla fall.
Hade tänkt titta efter babygym och hittade ett, men jag vågade inte köpa det. Vi har som inte bestämt om vi vill ha ett i plast eller ett sånt mjukt som lillan kan ligga på...

Har hämtat hem Lasse nu med. Han blev typ rädd då vi komme till lägenheten och gillade inte bilresan, men nu verkar han vara som vanligt igen :)
Han ville leka apport tidigare den sötisen. Han är som en hund ibland. Han sprang varannan gång upp i Jeanettes knä och lämnade leksaksråttan och nästa gång lämnade han den vid mammas fötter :P

Jag hoppas jag kan sova i natt så jag orkar med morgondagen. Ska väl inte göra nåt speciellt förutom att städa på pappas jobb.
Nä, snart börjar melodifestivalen, undrar om man ska kika lite på det. Och sen kanske få i sig lite mat i magen, fast inte än. Känner mig fortfarande mätt sen vi åt i stan vid halv 3.

Ha en trevlig kväll!
Saknar min J, längtar till många :D

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback