Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

BB-väskan

Jag lyckades somna om i morse, som tur var. 
Tog lite mer sovmorgon än jag hade tänkt men det behövdes nog. Skulle iväg på provtagning sen, men då kom jag och J på att vi skulle äta lunch tillsammans på universitetet, och allt blev mycket senare än planerat, + att det var smockat på provtagningen. Men jag hade tur och det var en kvinna som gav mig hennes könummer för hon var tvungen att gå, så jag fick komma före en massa personer :P

Vi hann äta lunch innan J började skolan iaf... och det kändes ju bra faktiskt. 

Nu har jag kommit hem och har plockat bort lite kläder. Sen har jag försökt packa BB-väskan så bra som det går. Ska packa ner lite medicin och sen saknas necessären, bh och nattlinne... Tror det är allt :P
Bebisens overall, mössa och vantar lämnar vi nog hemma så får J ta det innan vi ska hem. 
Har packat ner lite blöjor i skötväskan med..

BB-väskan:
Kläder till lillan för några dagar
Sockar
Några blöjor
Rumpsalvan
Tutte ska ner efter den kokats
(Ytterkläder)

Underkläder
Necessär
Kläder
Medicin
KAMERAN + laddare
Tandborste
Nattlinne
Bindor

Nåt i den stilen blev det. Har vissa saker som inte är packade än, tex mjukisbrallor som måste tvättas. 



Nu vill jag börja fixa i ordning här hemma mer. Sängen ska bäddas och skötbordet ska hit och ställas i ordning. Men får se när det hinns med. Snart i alla fall...
Barnmorskan ringde i morse med, och jag ska inte till henne idag, hon hade fått förhinder och istället ska jag dit på onsdag. Kändes lite jobbigt, för då måste jag åka en massa fram och tillbaka denna vecka. Kanske rent av måste få med mig alla saker hemifrån redan imorn, men vet inte när jag ska hinna med att packa allt. Sen ska jag sy/fixa Elliots overall, dom här gummistropparna man har under skorna ska ändras längd på. Men det hinner jag nog nån dag i veckan. 

Vi måste hitta en lösning till barnvagnen med. Vart 17 ska vi ställa den? Nu har vi flyttat på skohyllan och ställt in vagnen under alla jackor, men det går ju inte för alltid. Jag vill helst inte ha den i trapphuset heller, men det kommer nog sluta så kan jag tro. Men inte innan lillan är här.. :P Jag är mest rädd att folk ska gå å ta på den, eller att nån hund ska va å smutsa ner den :P 
Nä nu måste jag gå och kolla igenom barnkläderna igen. Kan aldrig bestämma mig vad jag ska ha med till BB, har ändrat massvis med gånger. Inte lätt...
Sen blir det att åka och jobba ikväll.

<3
//Hanna


Permalink Gravid Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback