Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

matbröd

Vaknade strax efter 7 i morse. Låg kvar i sängen och försökte somna om, men det var typ omöjligt eftersom J klev upp och skulle dra sig mot jobbet. Han bytte kvällens pass mot att jobba dag istället, vilket känns väldigt skönt om jag ska va ärlig. Dagarna är lättare att fördriva än kvällar. 

Jag låg och läste i en "barnbok" på morgonen. Lite om sista tiden som gravid, inför förlossning, efter förlossning och massa runt i kring. 
Sen blev det en rejäl frukost för att samla lite energi. Slog upp receptboken på en gång för annars hade det nog aldrig blivit av. Så det blev att baka frallor på förmiddan. Vilket jag trodde skulle gå lätt som en plätt och inte ta allt för lång tid. Men först och främst så gjorde jag dubbel sats. Vilket innebar 1Liter vatten och nästan 1kg Gf mjöl. Tog bort lite mjöl och ersatte med solroskärnor istället. Tycker det bli så gott :) Sen är glutenfria recept lite speciella tycker jag, eller fiberhusk som det heter.  Degen blir som gelé tycker jag. Och jag hade ingen stor bunke så det slutade med att jag tog allt i en chipsskål som vi har. Sen gatt jag ta elvispen och degkrokarna för att kunna knåda ihop degen. Det gick ju tillslut som tur var, och jag fyllde 3 plåtar med bröd. :) Sen skulle det jäsas i en timme! Så då blev det att försöka ta bort allt mjöl som flygit runt i halva köket och sedan vattna blommorna. 

Har vart ner med lunch till J på jobbet med. Blev bara soppa och mackor idag. Skickade med en apelsin med för att vara lite extra snäll :P

Nu har jag i alla fall fått bort allt bröd från köket och det har peketerats ner i frysen. Nu ska jag väl klara mig några veckor hoppas jag :P Skulle behöva fixa fikabrö nu bara, och lite matlådor kanske. Vet ju inte hur mycket/lite tid vi får över i början sen när plutteskruttan kommer. 
Börjar bli sugen på attt bädda spjälsängen nu. Skulle bara behöva nåt att lägga över så inte katten tar sig ner i sängen. Vore ju inte så bra om han lär sig att vara där. 
Fast han trivs rätt bra under spjälsängen. Det ser typ ut som man har spärrat in honom bakom galler när han sitter där :P

Är rätt trött nu om jag ska va ärlig. Har haft mycket konstiga känningar i magen idag, och några riktigt elaka smällar typ mot äggstockshållet på vänster sida. Aj vad ont dom gjorde, kanske berodde på hur jag satt med men ändå. 
Nu ska jag ta och vila en stund och sen plocka undan lite här hemma innan J slutar jobbet. 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback