Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

onsdag

Jag behövde verkligen få lite energi genom att träffa älsklingen. Det jobbiga var ju bara att alla känslor och hormoner svämmade över! Usch va jobbigt det var att han skulle åka hem igen, när jag visste att det skulle bli minst en vecka till innan vi ses.
+ att jag gatt jobba på kvällen, ville helst vara hemma och umgås med J, men pengarna behövs så det var bara att samla sig och åka iväg.
Imorn på morgonen åker han till Hemavan under helgen och gör en sista tripp och roarhelg innan lillan kommer. Tror inte jag vill släppa iväg honom sen, för det börjar dra ihop sig.

Tror inte jag har nämnt det, men natten mot måndag hade jag sammandragningar ca var 3.e minut i 45 minuter. Det var nästan lite läskigt, men som tur var så ville hon inte ut då. Det jobbiga var också att J jobbade och det gick inte få tag på honom. Måste kanske be honom ha på sig mobilen jämt från och med nu om ifall nånting händer, så jag alltid kan få tag på honom.

I helgen blir det nog en visit till stan och hem. Ska nog fara på barnloppisen och fynda lite kläder så vi har allt som behövs från början. Så bra att man kan hitta fräscha kläder för 5-30 kr.

33 hela veckor, är i vecka 34 nu. Det går verkligen undan. :D
Fick lite hjälp med ryggen igår med, vilket behövdes. Känns lite bättre nu och det känns fantastiskt. Jag hoppas att den sista tiden går ännu fortare så jag slipper denna ryggbesvär. 
Har även börjat samla på mig vätska nu. Fötterna har inte ändrat storlek eller så som jag märker av, utan det är benen, smalbenen framförallt. Och händerna. Har försökt få av mig mina ringar men det går typ inte. Får försöka spola i kallvatten länge så kanske det går. 

Ska ta och vila en stund nu innan jag ska vidare på nästa jobb. Är ju dagmamma och hjälper mamma nu när hennes kollega är utomlands i 2 veckor. Så jag jobbar ca 5 timmar på dan, sen blir det 3 timmar på kvällen med det andra jobbet. 
Skönt att jag hinner hem och ta det lugnt en stund mellanåt iaf. 

Älskar min J! Hoppas verkligen veckan går fort så jag får mångagkväll kl 22. Även om det bara blir hem och sova, upp på morgonen och MVC, sen hem till r-fors för att jobba. Sen torsdag eftermiddag blir det ilte fram och tillbaka eftersom jag ska jobba med mamma först, sen på UL i umeå kl 15, sen tillbaka för att börja jobba kl 18. 

<3
//Hanna

 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback