Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

sängen på plats

Vaknade tidigt i morse. 7.45 om jag inte minns fel, och det var utan någon klocka. Hade tänkt sova till i alla fall 8.30. Men jag klev upp, åt lite frukost. (mackor med varm choklad) och läste tidningen. Har som blivit min grej nu när jag "bor" hemma lite. För hemma i stan har vi ingen tidning :P
Sen satte jag mig och sydde lite. Fixade en sänghimmel till mamma, ett rosa lakan och började laga skötväskan. Men resterande måste jag nog sy för hand tror jag... Men då har jag nåt att göra när J jobbar i helgen. 

Packade bilen igårkväll. Fick lite hjälp av min kära mor, även om hon nog hellre hade gått i säng. 
Vi stoppade in spjälsängen med tillbehör och mina "barnsaker" som jag haft där hemma. 
Så nu har vi skruvat ihop sängen här hemma i sovrummet. Fast vi har inte bäddat den ännu, det återstår ju en del veckor så vi hinner nog. Är bara onödigt om Lasse ska få för sig att ligga i den. Kanske man ska fixa nåt myggnät/sägnhimmel...

Vi kommer nog måsta klämma in skötbordet på toan/duschen ändå. Det får lov att funka så. Får försöka fixa ett draperi för bara, sen får vi väl duscha lite trängre :P

klockan börjar springa, och vi måste iväg och handla lite. Tänkte köpa glass så vi kan äta hemmagjord chokladsås till efterrätt. :D
Är sugen på att köpa geléhjärtan med, men är rädd att jag kommer få ont i magen då. 
J ska nog in och köpa nå vin till middan med kan jag tänka mig. 

<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback