Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tisdagkväll

Sköterskan ringde idag och nu har tydligen mina sköldkörtelprover stigit och jag måste öka medicin. Som tur är så är detta första gången under graviditeten, jag trodde att struman skulle bli mycket sämre faktiskt. 
Jag hoppas att detta är svaret på varför jag har känns mig så konstig och skakis på senaste. Så imorn ska jag öka medicinen och förhoppningsvis blir det bättre nu :D

Det gick rätt segt på jobbet ikväll. Börjar kännas att jag inte pallar så länge till. Kroppen orkar inte att sitta still flera timmar i streck, och det börjar kännas ansträngande att köra till jobbet med.
Samtidigt så vill jag ju jobba så mycket det bara går, men ibland måste man följa kroppens råd...

Har tagit mig till stan nu och jag har faktiskt burit in allt från bilen själv. Borde kanske inte ha gjort det, men jag orkade inte lämna saker till imorn. Hur som helst så tyckte inte mina ben om det. Det har börjat spränga som fasen på insidan om knäna och sen smalbenen. Men nu har jag slängt upp benen på soffan så jag hoppas det släpper snart.

Har haft en hel del sammandragningar ikväll med, och vissa har tryckt på och verkligen kännts. Fast dom gör inte ont än. 

Jag kanske skulle ta och lägga mig och sova, men jag har så svårt att somna när inte J är hemma. Måste lära mig det tror jag. Eller jag har aldrig någonsin i mitt liv gillat att sova när jag är ensam hemma. Som tur är så kommer han ju hem lite senare ikväll :D

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback