Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Trött onsdag

Idag är jag trött!
Hade jättesvårt att somna igår. Kändes lite som jag hade feber, benen sprängde och Lasse var helt tokig. Så fort jag råkade röra benen/fötterna minsta lilla så attackerade han mig bara för han alltid ska ligga just där man själv ligger. :P Sen var lillan tokig i magen större delen av natten med. Och jag kände mig lite krasslig. Kändes som jag hade feber...Men har inte det nu iaf. Är väldigt torr i halsen nuförtiden så har typ börjat snarka med, eller jag vaknar som till av att jag håller på börja. Sen är jag van att sova i en stor säng hemma och få mycket plats. Här får vi dela på liten plats :P kanske får skicka J på en madrass eller nåt...

Har vart hos barnmorskan idag. Lillan växer än och livmodern mätte 33cm. Hjärtljuden var 154 om jag inte minns fel, och huvudet ligger fortfarande neråt med är fortfarande ruckbart. 

Nu är jag grymt sugen på banankaka eller liknande. Vet bara inte om jag orkar baka. Borde egentligen inte trycka i mig en massa :P Det blir ju jobbigare att få bort det sen. Fast det är ju så gott hehe. 
Nu har jag börjat räkna ner arbetsdagar. Har fortfarande inte spikat ett datum, men idag och imorn kommer jag i alla fall jobba. Sen nästa vecka får vi se. Är jag pigg nån dag så kommer jag säkert jobba. Blir nog att jag lämnar min nyckel imorn i alla fall för säkerhets skull. Barnmorskan tyckte att jag skulle börja lugna ner mig nu och sluta jobba. 
Håller helt och håller med, men behöver som sagt dom där extra slantarna. 

Måste gå och posta ett brev snart med, får INTE glömmas. 
Sen hoppas jag att jag får nåt svar från försäkringskassan snart så jag får veta om föräldrapenning och så jag kan spika ett datum då jag ska börja ta ut...

I helgen blir det kanske en snabb visit på barnloppis för att leta nå pyjamaser, sen måste vi handla lite flaskor och ersättning hem så det finns här då lillan kommer. Vi måste ha med flaskor på BB med...

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback