Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Aktiv

Har varit flitig mest hela dagen tycker jag. Sov först till 9 efter att jag startade en film där vid 7, som jag mer eller mindre somnade från. 
Sen blev det frukost och en dusch. 

Jag har kokat nappflaskor och tuttar som står på tork nu. Var tvungen att koka om några, vet inte om det var lite fett i pannan eller om det är flaskorna som är dåliga. Hoppas på det första iaf. 
Sen har jag gjort massa muffins som jag har fryst ner. Kan ju vara bra att ha nåt hemma å bjuda på sen. Så ska väl göra nån mer kaka när orken kommer tillbaka. 
Har suttit och sytt en del med. Lagat Elliots overall, sen har jag sytt ett täcke eller vad jag kalla det till vagnen. Det kommer nog inte behövas allt för många gånger, eller jo kanske till sommarn. Tyget blev 2 kuddfodral som egentligen hör till överkastet till våran säng. Men vi har inga prydnadskuddar i den storleken och jag tänkte att det skulle bli perfekt som överkast till spjälsängen. Likadant lixom :P
Men självklart så var det ungefär 15cm för kort, typiskt. Men jag sydde ihop det ändå och tänkte att det kan fungera som nåt slags täcke till barnvagnen. 
Funderade först på att göra ett "lappöverkast" till spjälsängen, men hade inga roliga tyger att kombinera. Eller jag har, men det vill jag ha till annat :P
Så jag tog ett jeanstyg. Tror det kan bli rätt tufft faktiskt. 
Har bokat tvättid med. Så nu ska jag tvätta det som jag sytt, köpt och sånt vi fick av Js föräldrar... + våra egna kläder då. 

Efter det så har jag torkat av spjälsängen och packat upp alla tillbehör och faktiskt bäddat sängen :) Finally!!!
J fick hjälpa mig lite eftersom jag blev lite "ilsken" på spjälsängsskyddet. Snörningen satt inte där jag ville eftersom sängen inte är köpt på IKEA så det passade ju inte till 100% med ekrarna eller vad man ska säga. Men vi har fått det på plats iaf. Sen bäddade vi med köpta sängkläder nu första gången. Äger bara ett som är köpt med så...
Avslutningsvis så har jag lagt ett påslakan över hela spjälsängen ifall Lasse hoppas ner dit. Men bara tills jag har tvättat överkastet. 
Just det, har hårat av vårat överkast med. Nackdelen med katt kan jag lova :P
Vi hängde även upp babymobilen, fast får se om vi tar ner den tills skötbordet kommer. 
Vi måste gå igenom våra toaartiklar med. Det finns massor som aldrig används, och nu kommer platsen behövas till annat. ;P

La mig ner för att vila en stund, men klev upp lika fort. Och jag tror jag åldrades till 75 minst. Inte lätt alltid. 
Måste på jobbet en dag denna vecka, helst så snart som möjligt. Min arbetsgivare måste skriva på nå papper som jag ska skicka till försäkringskassan så jag kan få föräldrapenning. 

Nä nu kanske man ska börja med nån middag. Och sen ska jag försöka ta det lugnt ikväll. 
Känns bättre i magen nu iaf  :)
Världens bästa och gulligaste fästman komme hem med rosor till mig idag :D Jag blev överlycklig!

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback