Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

29+5

Jag känner mig hungrig hela tiden, det är rätt jobbigt. 
Om jag inte äter så blir jag nästan illamående, men om jag äter hela tiden blir magen arg och kniper som sjutton.  
Är sugen på frukt, men den tog slut i morse. Måste nog pallra mig till affärn senare. 

Har vart ute och "skottat" fram bilen, usch så tungt det var. Snö upp till knäna och sen minst 1 dm snö över hela bilen. Men nu är det iaf gjort, och jag ligger på soffan och degar. 
J gick till Pär runt 10 för att plugga. Får hoppas han får mycket gjort idag. Till skillnad från igår :P

Lillan är väldigt rörlig i magen. MYS! Lillhjärtat <3
Hon borde väga runt 1500g nu och är runt 40cm lång, men eftersom det är en liten bebis gissar jag på att hon ligger lite under det. 
Dom flesta har ökat runt 9-12kg i vikt såhär långt in i graviditeten, själv har jag ökat...5-6kg. Har ingen våg så vet inte exakt just nu. 

Ingen hormonrand på magen har man fått heller.

Nu får tiden gärna gå fort som attan. Vill ha ut min lilla skrutt och hålla na i famnen. Det är ingen dans på rosor att vara gravid tycker jag. Tycker synd om J, han är nog less på den här tiden med tror jag. Humöret är som en berg och dalbana, och det svängar väldans fort. Känner inte igen mig själv ens, och det tycker jag inte om. Jag kan inte hålla tillbaka humöret heller. Men det är inte så länge kvar nu och jag är ju inte på dålig humör jämt som det kanske låter nu. 

Sen har mina fingrar börjat svälla, eller samla på sig vätska som det lite finare heter. Det är rätt obehagligt, jag går och kyler ner dom i kallvatten nu och då för att dom ska bli mindre stela. Korvfingrar :P

<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback